۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4611342
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/09 اقتصاد.آب آشامیدنی .گرمی .فتاح اردبیل - طرح آبرسانی شهر گرمی از توابع استان اردبیل با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسوولان استان اردبیل به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، وزیر نیرو در آیین بهره برداری از این طرح گفت: اگر تمامی مسوولان و به خصوص دولت و مجلس دست به دست هم دهند، بسیاری از مشکلات کشور در زمینه آبرسانی به راحتی قابل حل است .
پرویز فتاح افزود: دولت نهم دولت عدالت محور و دولتی است که از مشکلات نمی ترسد و ما هم به عنوان خدمتگذار این مردم و دولت می گوییم که کار آبرسانی به شهرها و روستاها چندان سخت نیست و ما توان آبرسانی به همه نقاط دارای سکنه کشور را داریم .
وی بیان کرد: با این حال باید بپذیریم که همه طرحهای آبرسانی را یکجا نمی توان اجرا کرد ولی باید با جذب و تخصیص اعتبارات متناسب، بیشتر از گذشته کار کرده و طرحهای آبرسانی را به بهره برداری برسانیم .
وی با اشاره به خشک شدن اکثر چشمه ها و قناتها در نیمه جنوبی کشور به علت خشکسالی گفت: استان اردبیل به جز در روستاهای منطقه مغان مشکلی در زمینه تامین آب ندارد و تمامی مشکلات این استان نیز در بخش آب روستایی هدر رفت آبهای جاری و آبرسانی به چند روستا به تدریج حل خواهد شد.
وی در ادامه هفته دولت را هفته بیان خدمات دولت نهم به مردم دانست و گفت: گرانی، تورم، بی آبی و بی برقی نباید ما را از اصل موضوع که همان خدمت کردن به مردم و الگو بودن برای سایر ملتهاست، دور کند.
فتاح ایران را چشم امید ملتهای آزاده جهان خواند و افزود: افتخار دولت نهم این است که در مسیر شهید رجایی و باهنر قرار گرفته و این دولت در صدد این امر است که کشورمان را آنچنان که شایسته ملت و دینمان است، بسازد.
استاندار اردبیل نیز در این آیین تامین آب آشامیدنی سالم و مطمئن شهر گرمی را جزو سه مشکل اساسی مردم این شهر ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در طول دوره خدمات دولت نهم سه مشکل آب آشامیدنی سالم، احداث بیمارستان و حذف گردنه سخت گذر لنگان در این شهرستان حل شد.
علی نیکزاد افزود: دولت نهم در بخش آبرسانی، اهتمام جدی به تامین آب شهروندان به خصوص در سطح روستاها دارد و در این زمینه امسال برای آبرسانی به روستاهای استان 150 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است .
وی خواستار دقت در نگهداری از طرحهای آبرسانی در این استان شد و بیان کرد: در صورت اختصاص یکهزار میلیارد ریال اعتبار، تمامی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم برخودار می شوند.
وی در ادامه خواستار توجه ویژه وزیر نیرو به تسریع درعملیات اجرایی سد گیوی در شهرستان کوثر و سد عمارت در محدوده شهرستان گرمی شد.
مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل نیز در این آیین، میزان اعتبار هزینه شده برای طرح آبرسانی شهر گرمی را 130 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای انتقال آب به این شهر خط انتقالی به طول 50 کیلومتر و به قطر 600 میلیمتر از کانال آب کشاورزی جعفرآباد مغان احداث شده است .
محمد افزون افزود: طرح آبرسانی شهر گرمی که از سال 81 آغاز شده است، علاوه بر خط انتقال دارای یک تصفیه خانه به ظرفیت 100 هزار لیتر است که قادر است 300 لیتر آب تصفیه شده در ثانیه را به شبکه توزیع آب شهر منتقل کند.
وی خاطرنشان کرد:با بهره برداری از این طرح آب آشامیدنی مردم شهر گرمی تا سال 1405 تامین شده است .ک 3 شبد1456**535**618** شماره 006 ساعت 01:54 تمام
۰ نفر