۱۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4715065
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/15 سیاسی.مناسبت ها.غزه یاسوج - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم اشغالگر قدس و متحدانش بدانند که مردم قهرمان فلسطین همچنان با الهام از مکتب بزرگ عاشورا و الگو قراردادن حادثه کربلا تا آخرین نفس در برابر رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت خواهند کرد و پیروزی نهایی با مردم فلسطین و غزه است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی یکشنبه در همایش عاشوراییان در یاسوج افزود: اسراییل به دلیل شکست های پی درپی خوددر لبنان و سوریه ، هیچ گونه هدفی را از حملات وحشیانه خود به مردم مظلوم غزه اعلام نکرده است چرا که ترس از شکست خود در این جنگ برای آنان روشن است.
وی بیان کرد: بسیاری از سران اسراییل بارها اعلام کرده اند که نسل فعلی این رژیم آخرین نسل آنان است و خود به این موضوع اذعان دارند که فاجعه ای بزرگ برای رژیم منحط اسراییل در راه است.
وی افزود: مهمترین مساله در جنایات رژیم غاصب اسراییل علیه مردم بی دفاع غزه ، سکوت برخی از سران کشورهای عربی و مجامع بین المللی است که حتی اعتراض ملتها و مردم این کشورها خود بیانگر محکومیت سریع این جنایات است.
ابوترابی اظهار داشت: هم اکنون اسراییل از درون پوسیده و رو به زوال فروپاشی کامل است و باید مسلمانان جهان با اتحاد همدلی و همبستگی خود این زوالو نابودی را نزدیکتر کنند.
وی گفت: این جنگ به خوبی مسیر حق و باطل را مشخص کرده و با توجه به آیات و روایات متعدد و تجربه جنگهای نبرد حق علیه باطل به طور یقین جبهه باطل رو به اضمحلال واقعی رفته است.
ابوترابی عنوان کرد: جنگ حضرت ابا عبد الله الحسین (ع ) با یزید، جنگی نبود که در صبح عاشورا شروع شود و در غروب عاشورا پایان بپذیرد، بلکه مبارزه ای است که در همه زمانها و دورانها بوده و نسلها و نسلها تا ظهور حضرت ولی عصر ادامه خواهد یافت.
وی بیان کرد:اگر چه همه امامان معصوم (ع) و خاندان پیامبر چراغ هدایت و نوید بخش جامعه انسانی در هر برهه از زمان بوده وهستند اما حضرت محمد ( ص ) ابا عبد الله الحسین (ع) را به عنوان کشتی نجات و ستاره پرفروغ امامت به بشریت معرفی کرد به گونه ای که منشا درخشش این تابش در کتب عاشورا به خوبی نمایان است.
ابوترابی با اشاره به اینکه منشا اصلی و پیروزی قاطع انقلاب اسلامی در مقابل رژیم منحط پهلوی بر گرفته از فرهنگ عاشورا و و حادثه کربلا بوده اظهار داشت: به طور یقین تا زمانی که تبعیت از حادثه کربلا در خون و وجود این نظام و ملت بزرگ و قهرمان ایران جاری است ، این نظام در مقابل هر تهدید و ترفندی از سوی دشمنان نیز مصون خواهد ماند.
وی گفت: اگر چه دشمن توانست در این نبرد حق و باطل امام حسین و یاران با وفایش را قتل وعام کنند و با بیشترین نیروها و سخت ترین قوای نظامی به جنگی نابرابر در مقابل حسین (ع) صف آرایی کنند ولی پیروزی واقعی و نهایی را امام و یارانش در تاریخ به ثبت رسانده است.
ابوترابی اضافه کرد: و جنگ حضرت ابا عبد الله الحسین (ع ) با یزید ، نه جنگی بود که در صبح عاشورا شروع شود و در غروب عاشورا پایان پذیرفت بلکه مبارزه ای است که در همه زمانها و دورانها بوده و نسلها و نسلها تا ظهور حضرت ولی عصر ادامه خواهد یافت.
وی ، انسانیت ، عدالت ، محبت ، ایثار ، جهاد و شهادت را در صف حق و نفاق ، کفر ، آراستگی به ظلم و جور و دوری از ارزشهای والای انسانی را در صف باطل یزید و همپیمانانش برشمرد واظهار داشت: بدون شک این مبارزه برای تمامی نسلها ودر تمامی دورانها خواهد بود و همه ما باید درس عزت و آزادگی خود را از ابا عبدالله الحسین و حادثه کربلا بگیریم.
ابوترابی گفت: شکستن دشمن تا دندان مسلح و پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نمونه ای عینی و بارز از تاثیر فرهنگ عاشورا و تبعیت و پیروی جوانان برومند این مرزو بوم از سرور و سالار حادثه کربلا نیز برگ زرینی را در تاریخ پر افتخار کشورمان به ثبت رسانده است.
نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جمع با شکوه گفت: امروزه بشریت تنها راه نجات از بن بست و بحران کنونی را که استعمارگران و ابرقدرتهای جهان بر آنان تحمیل کرده در مکتب عاشورا و قیام حضرت امام حسین (ع ) جستجو می کنند.
دکتر ستار هدایتخواه افزود: مردم سلحشور و متدین استان کهگیلویه وبویراحمد در همه عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی پیشگام بوده و در مقابل هر گونه ظلم وجور بی عدالتی نرمش و سازشی نداشتند.
وی بیان کرد: پایبندی به فرهنگ ناب عاشورا ، ولایتمداری ، غیرت و جوانمردی و ایثار از جمله ویژگیهای بارز مردم این استان است که با توجه به همین خصلتها و با تبعیت از عاشورای حسینی هیچ گاه ذلت و خواری را برای خود نپذیرفته اند.ک/2 563/2757 / 675 شماره 976 ساعت 17:27 تمام
۰ نفر