۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4758661
T T
۰ نفر
.....................................................................
خرم آباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/02/86 داخلی.فرهنگی.جشنواره.سینما.جوان.
جمعی از هنرمندان فیلمساز شرکت کننده در جشنواره منطقه ای سینمای جوان منطقه یک کشور در خرم آباد معتقدند: حضور هنرمندان استان های مختلف در این جشنواره نقش بسزایی در ارایه آثار کیفی، تبادل تجربیات، اندیشه های نوین و خلاق در عرصه فیلم سازی دارد.
یکی از فیلمسازان شرکت کننده در این جشنواره گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها فرصت ارزنده ای است تا هنرمندان با آثار هنری جدید در مناطق مختلف کشور آشنا شده و در جهت بهبود و تقویت فعالیت های هنری خود کسب تجربه کنند.
"امید وفایی" که با فیلم "آدم معمولی" در جشنواره شرکت کرده است، افزود: اجرای برنامه های فرهنگی هنری نظیر جشنواره های سینمای جوان یکی از راهکار های مناسب در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی محسوب می شود.
وی همچنین سطح کیفی و کمی آثار ارایه شده در این جشنواره را بسیار خوب توصیف کرد و برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار را از جمله راهکارهای موثر در بالا بردن سطح خلاقیت های هنرجویان دانست.
یکی دیگر از فیلمسازان شرکت کننده در جشنواره افزود: برگزاری جشنواره و ارایه آثار هنری با موضوعات و مضامین مختلف در آشنایی بیشتر هنرجویان با هنر فیلمسازی بسیار موثر است.
"محسن حسینی تبار" که با فیلم کوتاه "تاک" در جشنواره شرکت کرده همچنین خواستار برگزاری همزمان جشنواره فیلم و عکس شد.
وی تصریح کرد: سالهای گذشته جشنواره با دو موضوع یادشده همزمان برگزار می شد که این امر تاثیر بسزایی در بروز خلاقیت هنرمندان و پرداختن آنان به موضوعات بدیع و بکر داشته است.
وی همچنین برگزاری نشست های نقد و بررسی و کارگاههای آموزشی را در جهت بهبود آثار هنری هنرمندان از جمله برنامه های ارزنده جشنواره دانست.
وی با اشاره به اعتبارات محدود انجمن سینمای جوان و مشکلات مالی هنرمندان فیلمساز تصریح کرد: فیلم سازان امروز سینماگران فردای کشور بوده و ضروری است مسوولان توجه ویژه ای به رفع مشکلات این قشر داشته باشند.
یکی دیگر از فیلم سازان شرکت کننده جشنواره منطقه ای سینمای جوان منطقه یک کشور گفت: برگزاری هفتمین جشنواره سینمای جوان بعد از تاخیر 10 ساله زمینه و بستر مناسبی برای پویایی هنر فیلمسازی، تکامل ذوق هنری فیلمسازان و تشویق و ترغیب آنان است.
"غلامرضا نعمت پور" سازنده فیلم کوتاه "بازگشت" ، عدم امکانات کافی برای فیلمسازان راازجمله مشکلات هنرمندان برشمرد و افزود: سینما رشته پرهزینه ای است و ارتباط تنگاتنگی با امکانات و تجهیزات دارد.
وی تصریح کرد: متاسفانه نبود برخی امکانات و عدم حمایت لازم از سوی مسوولان موجب هرز رفتن بسیاری از استعدادها و پتانسیل های بالقوه در بین جوانان شده است.
"اعظم مرادی" یکی دیگر از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره خواستار حمایت بیشتر مسوولان از هنرمندان فیلمساز شد و گفت: بی شک حمایت های مادی و معنوی مسوولان، هنرمندان را در ارایه آثار مطلوب و ارزنده یاری خواهد داد.
مدیراجرایی هفتمین جشنواره سینمای جوان منطقه یک کشور شناسایی هنرمندان مستعد در عرصه فیلم سازی و بالا بردن سطح کیفی و کمی آثار را از جمله اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد.
"رضا مفردی دوست" گفت: بی تردید برپایی این جشنواره ها علاوه برتبادل افکار و اندیشه های نوین، موجب توسعه فرهنگی هنری منطقه می شود.
او از فعالیت اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی لرستان در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.
هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان منطقه یک کشور 24 اردیبهشت ماه جاری در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی لرستان در خرم آباد آغاز به کار کرد.
در این جشنواره 55 فیلم کوتاه از هنرمندان استانهای زنجان، گلستان، مازندران، همدان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و لرستان شرکت دارند. ک/4 7269/632/587 شماره 430 ساعت 56:13 تمام انتهای پیام C26.13-56-57
۰ نفر