۱۶ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4771996
T T
۰ نفر

سیل به کشتزارها و بخش دامی "رازوجرگلان" خسارت زد

۱۶ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4771996
...............................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/03/86 داخلی.اجتماعی.حوادث طبیعی.سیل.
بارش شدید باران دیشب به مزارع کشاورزی، باغها و نیز احشام روستاییان بخش مرزی "راز و جرگلان" شهرستان بجنورد در خراسان شمالی خسارت وارد کرد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از منابع مردمی بارش باران و بروز سیل در پی چندین روز کم آبی و خشکی روستاییان را غافلگیر کرد و موجب شد چندین راس دام و دهها هکتار از کشتزارهای گندم آنان خسارت ببیند.
بر اساس این گزارشها سیلاب همچنین موجب آبگرفتگی برخی از منازل مسکونی روستاییان منطقه راز و جرگلان شد.
یک فرد مطلع در بخشداری راز و جرگلان ضمن تایید خسارتهای وارده از ناحیه سیل به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: براثر بارش باران در این منطقه علاوه بر خسارت به دهها هکتار باغ و کشتزار، 150 راس دام روستاییان تلف شد.
درخشانی افزود: همچنین بارندگی به راههای روستایی منطقه نیز خساراتی وارد کرد که با حضور به موقع نیروهای راهداری هم اکنون مشکلات ناشی از انسداد راهها برطرف شده است.
وی گفت: بارش باران موجب آبگرفتگی منازل روستاییان نیز شده است.
او افزود: هم اکنون کارشناسان ستاد حوادث غیرمترقبه در حال برآورد میزان خسارتهای وارده ناشی از سیلاب هستند.
در حالی که بارش باران دیشب خساراتی را به روستاییان راز و جرگلان وارد کرده در برخی مناطق دیگر بارش باران موجب خوشحالی کشاورزان گندمکار شده است.
بخشدار بخش سملقان در مانه وسملقان هم گفت: بارش باران شب گذشته خساراتی در این منطقه نداشت و باعث خوشحالی کشاورزان گندمکار این منطقه شده است.
محمدعلی نودهی افزود: هم اکنون فصل دانه بندی گندم دیم بوده و بارندگی اخیر موجب تقویت این دانه بندی خواهد شد.
با وجود تماسهای خبرنگار ایرنا با ستاد حوادث غیرمترقبه استان خراسان شمالی وی موفق نشد در مورد خسارتهای احتمالی ناشی از بارش باران در سایر نقاط این استان کسب اطلاع کند.ک/3 2712/626/660 شماره 237 ساعت 09:12 تمام انتهای پیام C16.50-09-12
۰ نفر