۲۴ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4777896
T T
۰ نفر
................................................................
کوالالامپور، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/03/86 خارجی.سنگاپور.بهداشتی.دنگی.
همزمان با مرک دو تن بر اثر بیماری تب دنگی در سنگاپور و عدم کاهش موارد ابتلا به این بیماری، دانشمندان این کشور از استراتژی موجود برای مبارزه با دنگی دفاع کردند.
به گزارش روز پنجشنبه سامانه اینترنتی "بانکوک پست" "کریستینا لیو" حشره شناس پزشکی در این ارتباط گفت: استراتژی موجود برای مبارزه با پشه "آئدس" که ناقل ویروس بیماری زا است شامل از بین بردن مکانهای مناسب برای تخم گذاری و نیز استفاده از سمپاشی تنها در مواقع ضروری می باشد.
وی سمپاشی مداوم را راهی مناسب برای مبارزه با پشه "آنوفل" که ناقل بیماری مالاریا است مفید دانست .
لیو افزود: روش موجود در مبارزه با آئدس بهترین استراتژی در دسترس می باشد که توسط سازمان بهداشت جهانی نیز مورد تایید قرار گرفته است.
در همین پیوند، مقامات بهداشتی مالزی نیز اعلام کردند در حال حاضر شیوع "تب دنگی" در این کشور فزونی یافته و هر هفته بیش از 900 مورد مشکوک به این بیماری در سراسر کشور اعلام می شود.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کوالالامپور،"لی کان چون" معاون پارلمانی وزارت بهداشت مالزی در این ارتباط گفت: 20 تا 30 درصد از موارد مشکوک به عنوان تب دنگی تشخیص قطعی داده می شود که معادل 200تا 300مورد در هر هفته می باشد.
وی افزود: چنین شیوع بالایی در تمام طول ماه گذشته در کشور ادامه داشته که از نظر بهداشتی بسیار جدی تلقی می شود و مالزی را به لحاظ شیوع بیماری هم سطح کشورهایی همچون سنگاپور قرار داده است.
لی کان این وضعیت را ناشی از تغییرات اخیر آب و هوایی دانست که زمینه را برای فعالیت زیست محیطی پشه "آئدس" ناقل ویروس این بیماری تسهیل کرده است.
معاون وزیر بهداشت مالزی مراکز شهری کوالالامپور را از نقاط شیوع موارد مشکوک به این بیماری عنوان کرد.
تب دنگی از بیماری های خاص مناطق حاره ای است که ویروس آن توسط جنس ماده پشه "آئدس" به انسان منتقل می شود.
این بیماری به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن و کاهش شدید گلبول های سفید خون و در موارد حاد با ایجاد خونریزی های داخلی، از بیماری های مهلک مناطق استوایی بشمار می رود.
در این ارتباط، هیات پزشکی کشورمان روز گذشته در نشست کارشناسان بهداشت سازمان کنفرانس اسلامی اعلام کرد که ایران به فناوری تولید داروی ضد " پشه دنگی" دست یافته است.
اعلام این خبر با استقبال کشورهای جنوب شرقی آسیا روبرو شده است چرا که سالانه هزاران نفر در این منطقه بر اثر تب دنگی جان می سپارند.
"محمد پوری" مدیر برنامه ریزی اقتصادی بانک توسعه اقتصادی اعلام کرد که این بانک هزینه های خرید این داروی ساخت ایران را برای کشورهای عضو متقبل می شود.
آساق 335 شماره 368 ساعت 04:14 تمام انتهای پیام C24.43-04-14
۰ نفر