۳ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4804134
T T
۰ نفر
.........................................................
کرج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/05/86 داخلی.اقتصادی.دامپزشکی.
شبکه دامپزشکی کرج روز چهارشنبه در اطلاعیه ای از مردم خواست با توجه به گرم شدن هوا و افزایش احتمال فاسد شدن گوشت قرمز و سفید، قبل از خرید این مواد پروتیینی از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.
دراین اطلاعیه آمده است: رنک صورتی متمایل به قرمز، سطح خارجی بدون رطوبت، فاقد چسبندگی و مواد لزج، نداشتن خون مردگی، ترشحات عفونی، نبود دانه های غیرعادی و بوی طبیعی گوشت قرمز از جمله نکاتی است که شهروندان باید به آنها توجه کنند.
خرید از مراکز مجاز و معتبر، توجه به شرایط نگهداری، تاریخ تولید و انقضا درصورت خرید گوشتهای بسته بندی شده و داشتن مهر تایید دامپزشکی بر لاشه های گوشت از دیگر مواردی است که در این اطلاعیه برآنها تاکید شده است.
گوشت چرخ کرده نیز باید درحضور مشتری چرخ و آماده شود و تنها خرید گوشت چرخ کرده بسته بندی شده که در مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی عرضه می شود بلامانع است.
دراین اطلاعیه همچنین از مردم خواسته شده هنگام خرید گوشت مرغ به نکاتی مانند نداشتن هرگونه ذرات خارجی، اندرونه "دل، پیش معده ته روده" خون مردگی، ترشحات چرکی و نیز بو غیرمعمول توجه کنند.
داشتن بوی جلبک و گیاهان دریایی و بوی مرداب در ماهیان آب شیرین از جمله نشانه های ظاهری سلامت انها است.
ماهی تازه دارای جلا، صلابت و سفتی غیرقابل انعطاف، آبشش هایی به رنک صورتی یا قرمز، مرطوب و بدون بوی غیرطبیعی، فلس های درخشان، شفاف و چسبیده به پوست است. ک/1 693/692/684 شماره 354 ساعت 13:17 تمام
۰ نفر