۲۹ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4841866
T T
۰ نفر
....................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/07/86 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.مکانیزاسیون.
معاون صنایع و توسعه روستایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این استان در سال جاری خبر داد.
حسین عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این استان از 91 صدم درصد اسب بخار به 96 صدم درصد در هکتار رسید که پنج صدم افزایش یافته است.
او افزود: امسال 300 دستگاه انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی با اعتبار 34 میلیارد ریال و 100 دستگاه ماشین آلات از محل بنگاه های زودبازده به ارزش تقریبی 40 میلیارد ریال به این استان اختصاص یافته است.
وی گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در خراسان شمالی تا پایان سال جاری به 02/1 درصد اسب بخار برسد.
او ادامه داد: همچنین این ضریب در پایان برنامه چهارم توسعه در بخش زراعی باید به 5/1 درصد و در بخش باغبانی به 45 صدم درصد اسب بخار در هکتار برسد.
معاون صنایع و توسعه روستایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، تولید مکانیزه محصولات زراعی، باغی و دامی را موجب کاهش هزینه های تولید و در مقابل افزایش عملکرد عنوان کرد.
رییس اداره توسعه و مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: این استان رتبه نخست جذب و دریافت ماشین و ادوات کشاورزی کشور را امسال از محل تسهیلات بنگاههای زودبازده اقتصادی دارد.
قلی قلی پور در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی این ماشین آلات را شامل تراکتور، بیل بیکو، کمباین و تراکتور باغی ذکر کرد.
وی گفت: از آغاز پرداخت تسهیلات بنگاههای زودبازده اقتصادی تاکنون 86 دستگاه تراکتور به همراه ادوات، 66 دستگاه کمباین، 96 دروگر، دو کمرشکن باغی، یک دستگاه بوجاری غلات و یک بیل بیکو به ناوگان ماشین آلات کشاورزی استان افزوده شده است.
خراسان شمالی دارای دو هزار و 876 دستگاه تراکتور سبک، 194 دستگاه تراکتور سنگین و 156 دستگاه کمباین است.
این استان بیش از 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی با 32 گونه زراعی و 28 گونه باغی دارد. ک/3 7186/626/660 شماره 189 ساعت 11:49 تمام
۰ نفر