۳۰ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4842640
T T
۰ نفر
....................................................
نیشابور، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/07/86 داخلی.فرهنگی.ژولیده.مداح.
آیین بزرگداشت هفتمین روز در گذشت مرحوم استاد محمد حسن فرح بخشیان (ژولیده نیشابوری ) مداح اهل بیت با حضور پر شور مردم فرهنگ دوست و ولایت مدار، روز دوشنبه در مهدیه نیشابور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور و مسوول ستاد بزرگداشت ژولیده نیشابوری، اظهار داشت: ژولیده نیشابوری از چهره های ماندگار و برجسته فرهنگی و هنری و از عاشقان خالص اهل بیت عصمت و طهارت بود.
محمد مهدی مژدی افزود: او یک نیشابوری اصیل بود که همیشه به این آب و خاک عشق می- ورزید و تقدیر این بود که در شهر ورامین و در غربت به خاک سپرده شود، ولی نام و یاد او همیشه در دل نیشابوریان زنده باقی خواهد ماند.
او اظهارداشت : متاسفانه خیلی از جوان ها و برخی نیشابوریان شاید در خصوص او اطلاع چندانی نداشته باشند لیکن او مرد آزاده ای است که در 22 سالگی در زندان رژیم پهلوی سه سال را تحمل کرد.
وی افزود : او بارها به جبهه های حق علیه باطل رفت و به درجه جانبازی نائل گشت و فرزند شهیدش را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرد و در طول 66 سال سن خویش بیش از 35 اثر که بیشترین آن در مدح ائمه اطهار (ع) است از خود به یادگار گذاشت.
در این مراسم ،مداحان اهل بیت (ع) و شاعران ولایی خراسان آخرین سروده های خویش را در وصف حضرت زهرا(ع)، امام علی (ع)، قمر بنی هاشم (ع)، امام حسین ( ع) ، عاشورا ، امام رضا(ع) و مرحوم ژولیده سرودند و با ذکر خاطراتی نام و یاد مرحوم استاد ژولیده نیشابوری را زنده نگه داشتند.
7493/662/589/659 شماره 241 ساعت 11:26 تمام
۰ نفر