۱۶ آبان ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4853699
T T
۰ نفر
...........................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/08/86 داخلی.اجتماعی.همایشها.نماز.
همایش "نماز و تاثیر آن بر زندگی" روز چهارشنبه در اداره کل زندانهای استان خراسان شمالی برگزار شد.
به گزارش ایرنا یک استاد حوزه علمیه قم در این همایش در سخنانی با تاکید بر اهمیت و جایگاه نماز به تاثیرات مثبت آن در زندگی پرداخت.
حجت الاسلام حسین رضوی با اشاره به محوریت نماز در دین اظهار داشت: امروز با باز شدن در هر مسجد باید شاهد بسته شدن در یک زندان باشیم.
او خطاب به مسوولان و کارکنان زندانها اعلام کرد: اکنون که شما رسالت اصلاح و تربیت انسانها را بر عهده دارید باید در درجه اول مددجویان را با مفاهیم عالی نماز آشنا کنید.
وی گفت: اگر اصلاح مددجویان با نماز باشد عهدشکنی نخواهد شد و تا زمانی که اتصال با خدا باشد قانون شکنی و جرم و بزه اتفاق نخواهد افتاد.
رییس اداره فرهنگی و تربیتی امور زندانها و اقدامات تامینی خراسان شمالی هدف از برگزاری این همایش یکروزه را ترویج فرهنگ اقامه نماز ذکر کرد.
حجت الاسلام حسین شمس آبادی افزود: 30 مقاله توسط کارکنان زندانها و نیز مددجویان به دبیرخانه همایش ارایه شد که پس از بررسی هشت مقاله انتخاب و در همایش ارایه گردید.
وی گفت: مقاله های مهدی نیازی و حسین شمس آبادی از اداره کل زندانها، علی رحیمی و آمنه بهشتی از اداره زندان بجنورد و معصومه گلستانی فر از اداره زندان اسفراین به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
او نفرات برگزیده در میان مددجویان را نیز یوسفیان و کریمی از زندان بجنورد و پیماگر و جشن بیده مددجویان زن زندان شیروان ذکر کرد.
این همایش با همکاری ستاد اقامه نماز اداره کل زندانها، اداره کل تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز استان برگزار شد که در پایان به صاحبان مقالات برتر جوایزی اهدا شد.
خراسان شمالی یک هزار و 500 نفر زندانی دارد. ک/1 7184/626/659 شماره 539 ساعت 15:29 تمام
۰ نفر