۲۹ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4927478
T T
۰ نفر
.....................................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/11/86 داخلی.اقتصادی.آب و فاضلاب روستایی.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اعلام کرد:با بهره برداری از طرح آبرسانی به 18 روستا و سه مجتمع آبرسانی بزرگ ، پنج هزار خانوار روستایی این استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
علیرضا سلطانی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز بهره برداری از دو مجتمع آبرسانی روستایی شهید حمزه زاده و فاز دوم مجتمع قره قاسملو شهرستان بیله سوار و نیز مجتمع امام حسین (ع) شهرستان گرمی گفت: با بهره برداری از این سه مجتمع آب آشامیدنی بیش از 20 روستا تامین شده است.
وی افزود: در مجموع با بهره برداری از این طرحهای آبرسانی بیش از 27 هزار نفر از جمعیت ساکن در روستاهای این استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.
وی بیان کرد: برای اجرای این طرحها که شامل احداث 67 کیلومتر خط انتقال آب و 102 کیلومتر شبکه توزیع است ، 41 میلیارد و 867 میلیون ریال هزینه شده است.
وی دبی قابل بهره برداری این طرحهای آبرسانی را 87 لیتر در ثانیه و حجم مخزن ذخیره آب آنها را سه هزار و 60 لیتر اعلام کرد.
وی اظهار داشت: هم اکنون 375 هزار نفر از مجموع 509 هزار نفر جمعیت ساکن در یکهزار و 725 روستای استان اردبیل از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
سلطانی همچنین گفت: برای تامین آب آشامیدنی سالم و مطمئن بقیه روستاهای استان نیز 17 مجتمع بزرگ آبرسانی در حال ساخت است.
وی با اشاره به بهره برداری 77 هزار مشترک از آب آشامیدنی سالم در سطح روستاهای استان گفت: 53 درصد از این مشترکان به علت رعایت الگوی مصرف از آب آشامیدنی رایگان استفاده می کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل تعداد طرحهای در دست اجرای این شرکت در سطح استان را 104 پروژه اعلام کرد و گفت: امسال برای اجرای این تعداد طرح 60 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی ،مناطق محروم ، ملی استانی شده و ستاد حوادث غیرمترقبه تخصیص یافته است.ک/3 535/618/587 شماره 153 ساعت 10:58 تمام
۰ نفر