۲ خرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5629743
T T
۰ نفر
نظامیان روسیه مدعی کشتن بیش از 50 جنگجوی چچنی شدند # مسکو ، ایرنا: دوم خرداد 1379 برابر با 22 مه 2000 منابع نظامی در ستاد نیروهای مسلح روسیه درقفقاز شمالی اعلام کردند در نبردهای روز گذشته ( یک شنبه ) در چچن ،بیش از 50 تن ازجنگجویان چچنی کشته شدند.
خبرگزاری اینترفاکس روز دوشنبه به نقل ازاین منابع اعلام کرد که این عملیات نظامی و درگیری ها در حوالی روستاهای ساماشکی و شاتوی روی داد .
این عملیات نزدیک به یک هفته است که ادامه دارد و هدف ان مقابله باعملیاتی است که اخیرا از سوی گروه های چچنی برنامه ریزی شده است .
منابع نظامی روسیه گفتند جنگجویان چچنی از هفته گذشته عملیاتی را برای برهم زدن اوضاع در گروزنی ،ارگون و گودرمس سازماندهی کرده اند .
گفته می شود جنگجویان چچنی به دلیل عدم توانایی در حملات منظم وسازمان یافته ، به مبارزه چریکی روی اورده و در گروه های کوچک اقدام به عملیات ایذایی علیه نیروهای روسیه می کنند .
امروز همچنین اعلام شد که طی عملیات اخیر دو موشک ضد هوایی استینگر که قابل حمل توسط نفر می باشد در منطه شاتوی کشف شده است .
به ادعای نظامیان روسی مستقر در چچن درحال حاضر یک گروه 300 نفره از جنگجویان از گرجستان درحال حرکت به سمت مرزهای چچن هستند.
درهمین حال ستاد نیروهای مسلح روسیه در قفقاز شمالی اعلام کرد هواپیماهای نیروی هوایی این کشور یک کاروان حامل اسلحه و تجهیزات نظامی برای جنگجویان چچنی را که از گرجستان به سوی چچن درحرکت بود مورد حمله قرار دادند.
تلفات و خسارت های این حمله هوایی مشخص نشده است اما این منبع نظامی اعلام کرد که یک گروه 80 نفری از نیروهای طالبان افغانستان نیز این کاروان اسلحه را همراهی می کردند .
طی شبانه روز گذشته همچنین جنگنده بمب افکن های سوخو 24 و هواپیماهای نظامی سوخو 25 به پروازهای عملیاتی خود درمناطق مختلف چچن ادامه دادند ودر این عملیات دستکم 6 تجمع گروهای شورشی رامورد حمله قرار دادند .
۰ نفر