۸ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5643906
T T
۰ نفر
موافقت 155 کشور جهان با انجام اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل # سازمان ملل، ایرنا: هشتم مهر 1379 برابر با 29 سپتامبر 2000 نماینده دایم ژاپن در سازمان ملل گفت : حدود 70 کشور شرکت کننده در اجلاس هزاره سران و اجلاس هزاره مجمع عمومی سازمان ملل از درخواست ژاپن برای افزایش تعداد اعضای دایم و غیر دایم شورای امنیت حمایت کرده اند.
"یوکیو ساتو" روز جمعه به خبرنگاران گفت: 155 کشور عضو سازمان ملل از انجام اصلاحات در شورای امنیت جانبداری کرده اند و مسئله عضویت ژاپن در این شورا در حال پیگیری است.
ژاپن خواستار افزایش تعداد اعضای دایم، اعضای شورای امنیت از پنج عضو به 10 عضو و افزایش تعداد اعضای غیردایم از 10 عضو به 14 عضو می باشد.
ژاپن تلاش می کند کشورهای درحال توسعه نیز بتوانند نامزد عضویت دایم در شورای امنیت شوند.
نماینده دایم ژاپن در سازمان ملل افزود: تعداد 17 کشوراز خواسته ژاپن برای عضویت دایم در شورای امنیت سازمان ملل حمایت می کنند و از بین 17 کشور یادشده ، سه کشور تنها ژاپن را واجد شرایط برای عضویت دایم در شورای امنیت شناخته اند.
ساتو خاطر نشان کرد ، در اجلاس گذشته مجمع عمومی سازمان ملل تنها 41 کشور با درخواست ژاپن برای افزایش تعداد اعضای دایم و غیردایم شورای امنیت موافقت کرده بودند.
ح . س
۰ نفر