۸ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5643915
T T
۰ نفر
افشای حمایت اف.بی.آی از تبهکاران، خشم مردم آمریکا را برانگیخت # واشنگتن ، ایرنا: هشتم مهر 1379 برابر با 29 سپتامبر 2000 انتشار خبر حمایت پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) از دو تبهکار، خشم مردم آمریکا را برانگیخت و در اذهان عمومی نوعی سوء ظن نسبت به ماموران اطلاعاتی اف بی آی ایجاد کرد.
به نوشته روز جمعه روزنامه واشنگتن پست ، دو تبهکار بعد از ارتکاب جنایت های متعدد در طول سه دهه گذشته اخیرا محاکمه می شوند.
"جیمز بالگر" و همدست تبهکارش "استفن رایفلمن" سال ها تحت حمایت اداره پلیس فدرال آمریکا قرار داشتند. وقتی این مساله افشا شد اف بی ای ادعا کرد این دو به عنوان ماموران اطلاعاتی اف بی آی خدماتی انجام داده اند و لذا پلیس ایشان را تحت مراقبت خود گرفته است.
دادگاه شهر بوستون جیمز بالگر، تبهکار حرفه ای را به جرم مشارکت در 18 مورد جنایت تحت تعقیب قرار داده است.
اکنون معلوم شده است که جیمز بالگر در18جنایت در شهرهای مختلف آمریکا دست داشته است که نیمی از آنها در همان دوره ای صورت گرفته است که او به عنوان خبرچین تحت حمایت ویژه اف بی ای قرار داشته است. استفن رایفلمن نیز متهم به شرکت در ده مورد جنایت است.
بالگر که سرپرست تبه کاران گروه " وینتر هیل " (تپه زمستانی ) بوده است اکنون 71 سال دارد و رایفلمن نیز به 66 سالگی رسیده است.
محاکمه این دو نفر بعد از ربع قرن جنایت و ارعاب ، منتهی به اعدام انان نخواهد شد ، زیرا در ایالت ماساچوست حداکثر مجازات حبس ابد است.
ح.س
۰ نفر