۱۶ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5645119
T T
۰ نفر
"منصور برزگر" از سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد ایران کناره گیری کرد # تهران ، ایرنا: 16 مهر 1379 برابر با هفتم اکتبر 2000 پس از بازگشت تیم ملی کشتی آزاد ایران از بازیهای المپیک سیدنی،"منصور برزگر" ، سرمربی این تیم ، روز شنبه، کناره گیری خود را از سمت سرمربیگری اعلام کرد.
برزگر، پیش از ظهر روز شنبه، در فرودگاه مهرآباد تهران و در مراسم استقبال از تیم ملی کشتی آزاد ایران ، در گفت و گو با خبرنگاران ، گفت : از سمت سرمربیگری تیم ملی ایران کناره گیری کرده است و از این پس هیچگونه مسوولیتی در این تیم نخواهد داشت.
برزگر، دلایل کناره گیری خود را ذکر نکرد،ولی به نظر می رسد،نتایج ضعیفی که تیم ملی کشتی آزاد ایران در بازیهای المپیک سیدنی بدست آورد ، سرمربی این تیم را برآن داشت ، تا از مسوولیت خود کناره گیری کند.
"منصور برزگر" که از کشتی گیران خوب و سرشناس کشتی آزاد ایران در جهان در دهه 1970 میلادی به شمار می رفت، در مسابقه های جهانی سال 1973 تهران در وزن 74 کیلوگرم به مقام قهرمانی رسید. وی در همین وزن در بازیهای المپیک 1976 مونترال (کانادا) به مقام نایب قهرمانی دست یافت.
وی همچنین در مسابقه های جهانی در سالهای 1975 (مینسک شوروی سابق ) و 1977 (لوزان سوئیس ) در وزن 74 کیلوگرم به مقام نایب قهرمانی رسید.
منصور برزگر از بازیهای المپیک 1988 سئول (کره جنوبی ) به بعد ، بارها سکان رهبری تیم ملی کشتی آزاد ایران را در پیکارهای جهانی و نیز بازیهای المپیک 1992 بارسلون (اسپانیا) ، 1996 آتلانتا(آمریکا) و نیز 2000 سیدنی (استرالیا) بر عهده داشته و به عنوان یکی از سرشناس ترین مربیان کشتی آزاد جهان شناخته می شود.
غ - ح
۰ نفر