۱۱ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5648392
T T
۰ نفر
تجهیزات تولید "تراشه" برای توسعه میکروالکترونیک در ایران ضروری است # تهران، ایرنا: 11 آبان 1379 برابر با 1 نوامبر 2000 یک متخصص میکرو الکترونیک گفت: توسعه این رشته درایران مستلزم سرمایه گذاریهای سنگین جهت تولید "تراشه"ها است.
"فریبرز اسد عراقی" از مدیران ارشد شرکت آی.بی.ام آمریکا در گفت و گو با ایرنا افزود: برای برنامه ریزی کلان و نیل به آینده درخشان در صنعت میکروالکترونیک ، باید سرمایه گذاریهای چند میلیارد دلاری جهت ایجاد کارخانه های تولید تراشه انجام گیرد.
این متخصص با ارایه سخنانی پیرامون " چالشهای کوچک کردن ترانزیستور به کمتر از یک دهم میکرومتر" در همایش بین المللی میکروالکترونیک 2000 در تهران شرکت داشت.
اسدعراقی گفت: درایران کار گسترده ای برای کوچک کردن ترانزیستور انجام نشده ولی در بخشهای جزئی تر آن فعالیتهای جالبی صورت گرفته است.
بگفته وی صنعت میکروالکترونیک در آینده، انجام عملیات مختلف در داخل یک تراشه را امکان پذیر می کند.
این متخصص ، سطح علمی دانشجویان ایرانی در رشته الکترونیک را به ویژه در بخش تئوری" عالی " توصیف کرد ولی امکانات آزمایشگاهی را محدود توصیف کرد.
دوازدهمین همایش بین المللی "میکروالکترونیک 2000" از 10 تا 12 آبان ماه جاری (31 اکتبرتادوم نوامبر) در هتل استقلال تهران برگزار می شود.
این گردهمایی، راههای پیشرفت دانش میکروالکترونیک در کشورهای اسلامی، ارتباط دانشمندان و صنعتگران، تقویت و انتقال فناوری و بنیانگذاری صنعت میکروالکترونیک منطقه ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.
در این همایش 20 کشور جهان از جمله کانادا، آمریکا، کره، ،اسپانیا، مالزی ،مصر، بلغارستان، ترکیه، آلمان، عربستان، روسیه، ژاپن،تایلند، بلژیک و کویت شرکت دارند.
/ م ا/
۰ نفر