۲۳ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5653684
T T
۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه نخست در "تحقیقات " ایران را کسب کرد # شیراز، ایرنا: 23 آذر 1379 برابر با 13 دسامبر 2000 معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (جنوب ایران ) گفت : این دانشگاه رتبه اول تحقیقات را براساس سرانه دانشجویی و هیات علمی در بین دانشگاههای علوم پزشکی ایران به دست آورد.
محمد رضا پنجه شاهین روز چهارشنبه در گردهمایی "پژوهش" در شیرازافزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، امسال 179 طرح تحقیقاتی در دست اجرا دارد،به 30 طرح تحقیقاتی پایان داده و40 مقاله علمی تحقیقاتی درمجلات علمی داخلی و خارجی به چاپ رسانده است .
به گزارش ایرنا، وی افزود : امسال سه میلیارد و 800 میلیون ریال به امر تحقیقات در دانشگاه اختصاص یافت که انتظار می رود در سال آینده سرانه تحقیقات این دانشگاه از افزایش چشمگیری برخوردار باشد.
وی گفت : بی توجهی مراکز علمی و صنعتی به نتایج تحقیقات ، موجب عدم رشد پژوهش در جامعه می شود.
وی هدف از برگزاری گردهمایی پژوهش را نهادینه کردن امر پژوهش در جامعه ، رشد پژوهشگری در بین دانش آموزان ، دانشجویان و استادان و اهمیت دادن به نقش پژوهش در استقلال واقعی کشور ذکر کرد.
گردهمایی دو روزه " پژوهش " به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش در سالن سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز از امروز آغاز بکار کرد.
* 813 ** 804 *
۰ نفر