۱۲ مهر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5688540
T T
۰ نفر

زنان ناشر ایران ، تعاونی نشر تشکیل می دهند

۱۲ مهر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5688540
زنان ناشر ایران ، تعاونی نشر تشکیل می دهند # تهران ، ایرنا : 12 مهر 1378 برابر با چهارم اکتبر 1999 " شهلا لاهیجی " مدیر انتشارات روشنگران روز دوشنبه گفت : " جمع زنان ناشر " ایران درصدد ایجاد یک تعاونی است و موافقت اصولی برای تشکیل ان گرفته شده است .
وی در حاشیه دومین نمایشگاه کتب منتشره توسط ناشران زن که با حضور 73 ناشر تشکیل شده است ، افزود: جمع زنان ناشر حدود سه سال است که تشکیل شده است و رییس و هیات مدیره نـدارد .
لاهیجی گفت : نمایشگاه اول با حضور 49 ناشر زن تشکیل شد اما در نمایشگاه دوم ، 24 ناشر بیشتر شرکت کرده اند، وی افزود : در این نمایشگاه به جز زنان ناشر ،شبکه ارتباطی سازمان های غیر دولتی و نشریات مربوط به زنان حضور دارند.
لاهیجی با بیان اینکه ، هـدف از این نمایشگاه جداسازی جنسیتی زن و مـرد در عرصه فرهنک نیست ، گفت : برای گسترش فرهنک کتابخوانی ، در جامعه ای که زیاد اقبالی به کتابخوانی ندارد ، ما هر بهانه ای را مغتنم می شماریم.
لاهیجی در پاسخ به این پرسش که چرا از میان بیش از 260 ناشر زن ، تنهـا 73 ناشر در این نمایشگاه حضور دارند ، گفت : برخی از ناشران زن ، تنـــها پرونـده نشر دارند و هنوز کار خود را شروع نکرده اند.
وی افــزود : در سال گذشته 144 پروانه نشر را زنان داشتند که امسال به حدود 260 پروانه رسیده است.
"نوشین احمدی " ناشر و مسوول هماهنگی سمینارهای جنبی نمایشگاه ناشـران زن ، نیز هدف از این نمایشگاه را شکستن انحصارهای موجود در معرفی و پخــش کتاب دانست.
وی افزود : در کنار ناشران بزرک مرد چون عرصه فعالیت برای زنان کم است با این روش می شود انحصار را شکست.
در حال حاضر حدود 3 هزار ناشر در سطح ایران فعال هستند ،که از این میان حدود 260 ناشر زن هستند.
هم چنین از میان بیش از 16 هزار عنوان کتابی که در سال گذشته در ایران به چاپ رسید ، سه هزار عنوان کتاب را زنان تالیف ، ترجمه و یا نوشته اند.
۰ نفر