۱۴ آذر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5696152
T T
۰ نفر
خاتمی : کتابخانه ملی ایران یک مرکز مادربرای فرهنک کشوراست # تهران،ایرنا: 14 آذر 1378 برابر با 5 دسامبر 1999 " محمد خاتمی" رییس جمهوری ایــــران روز یکشنبه اظهار داشت: کتابخانه ملی ایران یک مرکز مادر برای فرهنک مکتوب و غیر مکتوب بوده و کانون حامل های فرهنگی کشور است .
وی در جمع کارکنان و مسوولان کتابخانه ملی با تاکید بر اینکه کتابخانه ملی یک کتابخانه عمومی نیست، گفت: کتابخانه ملی باید هدایت کــننده همه کتابخانه ها در سطح کشور باشد و نظام و جامعه باید به این معنا تن دهند.
رییس هیات امنای کتابخانه ملی ایران با ابراز تاسف از اینکه کتابخانه ملی از حداقل امکانات مورد نیاز نیز برخوردار نبوده است تصریح کرد: باهمت و تلاش مسوولان و کارکنان کتابخانه ملی گامهایی در جهت تثبیت جایگاه واقعی این کتابخانه برداشته شده است که باید این دیدگاه را نسبت به کتابخانه ملی نهادینه کنیم .
خاتمی مشکلات و محدودیت های کتابخانه ملی را برشمرد و ابرازامیدواری کرد با تکمیل هر چه سریعتر ساختمان در حال احداث کتابخانه ملی، این کتابخانه از حداقل امکانات لازم متناسب با شان خود برخوردار شده و پیشرفت روز افزونی داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا جلسه هیات امنای کتابخانه ملی ایران نیز امروز به ریاست آقای خاتمی در این کتایخانه تشکیل شد .
در این جلسه مسایل، تنگناها،طرحها و برنامه های آینده این موسسه آموزشی علمی ، تحقیقاتی و خدماتی بررسی شد .
کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران براساس اساسنامه خود، موسسه ای آموزشی علمی ، تحقیقاتی و خدماتی است که بطور مستقیم زیر نظر ریاست جمهوری انجام وظیفه می کند .
/م.ک /
۰ نفر