۱۲ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5705534
T T
۰ نفر

پوتین و امامعلی رحمانف تلفنی گفت وگو کردند

۱۲ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5705534
پوتین و امامعلی رحمانف تلفنی گفت وگو کردند # مسکو، ایرنا: 12 اسفند 1378 برابر با دوم مارس 2000 "ولادیمیر پوتین" کفیل ریاست جمهوری روسیه و نخست وزیر این کشور ، در یک تماس تلفنی با "امامعلی رحمانف" رئیس جمهوری تاجیکستان، گفت وگو کرد .
در این گفت وگوی تلفنی،که روز پنجشنبه انجام شد، به طور عمده درباره افزایش اقدامات و تدابیر امنیتی در مرزهای تاجیکستان با افغانستان مذاکره شد .
به گزارش خبرگزاری اینترفاکس ، دو رئیس جمهور در این مذاکره تلفنی ، تاکید کردند، که این اقدامات و تدابیر ، می باید به طور هماهنک و در جهت تحکیم تمام مرزهای جامعه کشورهای همسود صورت گیرد.
همچنین گفته شد، که اقدامات مذکور در بخش مرزی تاجیکستان وافغانستان باید برپایه همکاری دوجانبه مسکو ، دوشنبه و نیز در چارچوب قرارداد امنیت دستجمعی کشورهای مشترک المنافع" همسود "انجام پذیر د.
در این مذاکره تلفنی، همچنین سایر جنبه های همکاری ها و روابط دو کشور مورد گفت وگو قرار گرفت .
در تاجیکستان نگرانی زیادی درمورد تشدید قاچاق مواد مخدراز افغانستان به این کشور و نیز انتقال ان به دیگر کشورهای اسیای میانه و روسیه وجود دارد.
تاجیکستان همچنین نگران حملات مسلحانه قاچاقچیان به نواحی مرزی این کشور با افغانستان است .
وزارت امنیت تاجیکستان ، اخیرا اعلام کرد ، که یک محمـوله 80 کیلویی هروئین را از قاچاقچیان مسلح در مرز ناحیه " فرخار" در 135 کیلومتری جنوب شرق دوشنبه کشف و ضبط کرده است .
۰ نفر