۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5710799
T T
۰ نفر

پلیس کشمیر هند مانع از برگزاری عزاداری محرم شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5710799
پلیس کشمیر هند مانع از برگزاری عزاداری محرم شد # دهلی نو - ایرنا 15 اردیبهشت 1377 برابر با پنج می1998 پلیس ایالت جامو و کشمیر هند ، روز سه شنبه، در مناطق مختلف سرینگر ، مرکز این ایالت ، با توسل به خشونت ، مانع از برگزاری مراسم عزاداری ویژه هشتم محرم شد.
براساس گزارش های دریافتی ، حمله نیروهای پلیس به صفوف عزاداران ، دست کم 40 مجروح برجای گذاشت و همین تعداد نیز بازداشت شدند.
در همین حال ، "عباس انصاری" یکی از رهبران مبارز کشمیری ،از دوشنبه شب در منزلش تحت بازداشت قرار گرفته است .
مراسم عزاداری در سرینگر را "غلام محمد" رییس اتحاد مسلمین ، "سید محمد رضوی" دبیر کل این حزب و "نثار حسین رادر" یکی از اعضای نهضت انقلاب اسلامی کشمیر رهبری کردند.
پلیس ایالتی گفت : اقدام عزاداران در برگزاری مراسم ، مخالف قوانین هند بوده و نیروهای پلیس مجبور به جلوگیری از نقض قانون بودند.
منابع پلیس می گویند: با ان که از قبل اعلام شده بود برگزاری هرگونه مراسم راهپیمایی نیاز به کسب مجوز دارد ، عزاداران در این زمینه هیچ اقدامی نکردند.
عباس انصاری ، در گفت و گوی تلفنی ، به خبرنگار ایرنا گفت : پلیس ،منزل وی را از دوشنبه شب محاصره کرد و به وی اجازه نداد ، راهپیمایی عزاداران را رهبری کند.
از سوی دیگر ، سازمان های مختلف اسلامی ، این اقدام پلیس علیه عزاداران حسینی را سرزنش کردند .
این هشتمین سال متوالی است که،دولت ایالتی کشمیر برگزاری مراسم عزاداری در سرینگر را ممنوع اعلام کرده ، علیه عزاداران به زور متوسل می شود.
۰ نفر