۲۴ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5711795
T T
۰ نفر

غزه و کرانه باختری به محاصره درآمد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5711795
غزه و کرانه باختری به محاصره درآمد # بیروت - ایرنا 24 اردیبهشت 1377 برابر با 14 می1998 با فرارسیدن پانزدهم ماه مه (25 اردیبهشت ) که مصادف با پنجاهمین سال اشغال فلسطین است ، رژیم صهیونیستی از صبح روز پنج شنبه ، کرانه باختری و نوار غزه را مناطق بسته نظامی اعلام کرد و این دو منطقه به محاصره نظامیان اشغال گر درآمد .
فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از صبح امروز تا اطلاع ثانوی ورود اسراییلی ها به مناطق تحت کنترل حکومت خودگردان، ممنوع است .
رادیو رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر، علت ان را برگزاری تظاهـرات و راه پیماییهایی ذکر کرد که قرار است به مناسبت سالگرد اشغال فلسطیــــــن برگزار شود .
به گفته این رادیو ، افسران اسراییلی طی چند روز اخیر در نشست هـــای متعددی با فرماندهان پلیس فلسطینی، از انان خواستند، از بــروز اعمال مخل امنیت جلوگیری کنند .
رادیو اسراییل ، همچنین گزارش داد: خروج فلسطینیها از مناطق خودگردان بجز کسانی که دارای پروانه هستند ممنوع است .
این در حالی است که رژیم صهیونیستی با گسیل انبوه نظامیان تازه نفــس به کرانه باختری و نوار غزه، تدابیر دامنه داری در گذرگاه های ارتبـــاطی واطراف شهرک های صهیونیست نشین به اجرا دراورده است .
از فلسطین اشغالی گزارش می رسد که مردم فلسطین خود را اماده کرده اند تا با شرکت در تظاهرات و راه پیماییهای باشکوه نفرت و انزجار خود را نسبت به ادامه اشغال سرزمین شان به نمایش بگذارند .
منابع خبری پیش بینی می کنند در راه پیمایی امروز، بیش از یک میلیـون فلسطینی شرکت کنند .
ع / و
۰ نفر