۱۴ مرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5721134
T T
۰ نفر
رییس مجلس ایتالیا: هواپیمای مسافری این کشور اشتباها سرنگون شد # رم ، ایرنا: 14 مرداد 1377 برابر با پنج اوت 1998 رییس مجلس نمایندگان ایتالیا، روز سه شنبه،در اظهاراتی درباره فاجعه دلخراش سرنگونی هواپیمای مسافری این کشور که سال ها پیش منجر به مــرک 81 سرنشین آن شد ، گفت: به طور قطع سرنگونی هواپیمای مسافری ایتالیا بر فراز آسمان "اوستیکا" بر اثر یک اشتباه صورت گرفت.
"لوچانو ویولانته" در ادامه با اشاره به سرنگونی "ایرباس" ایرانی توسط آمریکا افزود: در تاریخ اخیر دو مورد دیگر نیز وجود دارد ، آمریکایی ها یک هـــواپیمای ایرانی را سرنگون کردند ، ولی فورا مسوولیت این اشتباه را تا پرداخت خسارات بر عهده گرفتند ، اتحاد شوروی سابق هم در پی منفجر کردن یک میک کره ای، پس از یک هفته اشتباه خود راپذیر فتند.
آنسا ، خبرگزاری ایتالیا گزارش داد: رییس مجلس این کشور در یک مصاحبه رادیـویی خطاب به "عاملین ناشناس کشتار اوستیکا" گفت: کسانی که مرتکب این اشتباه شدند، باید اعلام کنند و مسوولیت سرنگونی هواپیما را بپذیرند.
دادستانی رم روز شنبه گذشته خواستار محاکمه ده تن از فرمانــــدهان و افسران و مسوولان امنیتی سابق نیروی هوایی ایتالیا، به اتهام عدم همکاری با مقامات قضایی و سیاسی این کشور جهت شناسایی عوامل فاجعه شده است.
هواپیمای مسافربری " دی.سی.9 " متعلق به شرکت " ایتال ویا " که طی یک پرواز داخلی از " بولونیا " عازم " پالرمو " بود ، در اطراف جــزیره کوچک "اوستیکا" واقع در شمال جزیره سیسیل، در آب های دریای "تیرنو" سرنگون شد.
این فاجعه دلخراش در 27 ژوئن 1980 میلادی ، یعنی 18 سال پیش روی داد و مقامات قضایی ایتالیا شنبه گذشته ، سرانجام اعلام کردند که کشتار اوسـتیکا کار عوامل ناشناس بوده است.
ع / و
۰ نفر