۱۰ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5727653
T T
۰ نفر

نخست وزیر انگلیس رسما از چین دیدن می کند

۱۰ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5727653
نخست وزیر انگلیس رسما از چین دیدن می کند # لندن ، ایرنا: دهم مهر 1377 برابر با دوم اکتبر 1998 نخست وزیر انگلیس ، در سفر هفته آینده خود به چین، خواستار همکاری دو کشور در مبارزه با جرائم بین المللی می شود.
"تونی بلر" در نخستین سفر خود به چین در مقام نخست وزیری انگلیس ، از دوشنبه آینده به مدت پنج روز از این کشور دیدن خواهد کرد.
روزنامه های انگلیس ، روز جمعه ، نوشتند: لندن و پکن ،در چند سال اخیر ،در مبارزه با باندهای قاچاق انسان و مهاجران غیرقانـونی چینی به کشورهای اروپایی ، همکاری نزدیک و توام با موفقیت داشته اند.
از موضوعات دیگر مورد بحث دو طرف در سفر بلر به چین، افزایش همکاری در زمینه های تجاری، مشکل فقر جهانی و همچنین نابودی محیط زیست است .
روزنامه "گاردین" می نویسد: بلر نسبت به جنبه " حقوق بشر " سفر خود به چین حساس و مصمم است که میزبان خود را " ارشاد نکند." یک هیات تجاری نخست وزیر انگلیس را در سفر به چین همراهی خواهد کرد.
یکی از اعضای این هیات، " چارلز پاول " مشاور مارگارت تاچر در زمان و نخست وزیری وی و رییس کنونی شورای تجاری چین - بریتانیا خواهد بود.
برادر وی رییس دفتر تونی بلر است.
گاردین می افزاید یکی از موضوعات احتمالی مورد بحث در این سفـر، تلاش باشگاه "کریستـال پالاس" انگلیس بـرای به خدمت گرفتـن دو بازیکن چینی است.
کریستال پالاس اخیرا قراردادی در این مورد امضا کرده است .
این دو، نخستین بازیکنان چینی اند که در باشگاه های فوتبال انگلیس توپ خواهند زد.
۰ نفر