۲۵ اسفند ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5746524
T T
۰ نفر
معاون وزیر امورخارجه ایران باوزیرامورخارجه اوکراین دیدار کرد # مسکو ،ایرنا: 25 اسفند 1377 برابر با 16 مارس 1999 دردیدار "مرتضی سرمدی" معاون وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با " بوریس تاراسوف" وزیر امورخارجه اوکراین برضرورت رفع مشکلات در روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف تاکید شد .
دراین دیدار که روز دوشنبه در کیف انجام شد توسعه همکاری ها بدون تاثیرپذیری از تحولات ناشی از دخالت سایر کشور مورد تایید قرارگرفت .
تاراسوک خواستار گسترش روابط دوکشور در تمام زمینه ها به خصوص فن - آوری صنعتی ،بازرگانی و نیز تنظیم محورهای اتی مناسبات فی مابین شد.
وی از تصویب سال 2001میلادی به عنوان سال گفت وگوی تمدن ها به پیشنهاد آقای "خاتمی" استقبال کرد وگفت اوکراین حمایت کامل خود را از این پیشنهاد اعلام می کند .
تاراسوف ایران را همکار مهم اوکراین دانست وگفت مابه ایران به عنوان کلید همکاری با منطقه خاورمیانه ، خلیج فارس و آسیای میانه می نگریم . وی گفت امید وار است که در اینده از ایران دیدن کند .
سرمدی نیز در این دیدار با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات منطقه ای و جهانی امادگی ایران را برای همه گونه همکاری
۰ نفر