۲۷ اسفند ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5746837
T T
۰ نفر

گزارش پیش بینی وضع هوای کشور در 48 ساعت آینده

۲۷ اسفند ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5746837
گزارش پیش بینی وضع هوای کشور در 48 ساعت آینده # تهران ، ایرنا : 27 اسفند 1377 برابر با 18 مارس 1999 سازمان هواشناسی کشور در گـزارش روز پنجشنبه خود اعلام کرد : بــــررسی نقشه های هواشناختی نمایانگر حـاکم شدن زبانه های پرفشار در اکثر نقاط کشور بجز نواحی جنوب شرقی می باشد.
در این گزارش آمده است : نقشه های پیش یابی عددی نشان دهنده حــاکم شدن سیستم پرفشاری است که با جریانات پایدار سطوح فوقانی جو همراهــی می شود و به همین دلیل در دو روز آینده این سیستم بتدریج بطرف شرق حــــرکت کرده و سیستم کم فشار نسبتا قوی که با جریانات ناپایدار سطوح فوقانـــی جو همراه می باشد، جایگزین آن خواهد شد.
سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای سایر نقاط کشور در 48 ساعـت آینده از ساعت 10 صبح روز جمعه را بدین شرح اعلام کرد.
- هوای سواحل دریای خزر نیمه ابری همــراه با مـــه رقیق در برخی نقاط با بارندگی پراکنده.
- هوای استان های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، همدان و زنــجان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار یا مه رقیق محلی بتدریج از سمــت غرب با افزایش ابر و مه در اواخر وقت با احتمال بارندگی در مناطق سردسیر و احتـمال بارش برف.
- هوای استان های کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزسـتان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی بتدریج با افزایش ابر.
- هوای شمال و مرکز خراسان نیمه ابری در بـــرخی ساعات ابری با وزش باد و احتمال رگبار برف و باران پراکنده بتدریج با کاهش پدیده.
- هوای استان های سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان، کرمان، یزد، هرمزگان و جزایر تنب بزرک، کوچک وابوموسی صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط نیمه ابری همراه با وزش باد در سیستان و بلوچستان با احتمال گرد و خاک در سواحل با مه رقیق یا غبار.
- هوای استان های قم ، قزوین ، سمنان و تهران صاف تا نـیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی در اواخر وقت بتدریج با افزایش ابر.
بنابر این گزارش حداکثر دمای هوای تهران در روز جــمعه به 15 درجــــه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
*پ.ی.*
۰ نفر