۲ تیر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5799377
T T
۰ نفر

اجلاس قاهره امروز افتتاح می شود

۲ تیر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5799377
اجلاس قاهره امروز افتتاح می شود # آتن - ایرنا دوم تیر 1375 برابر با 22 ژوئن 1996 حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر بهدازظهر روز شنبه به وقت قاهره اجلاس سران عرب را افتتاح خواهد کرد. این اجلاس اولین اجلاس طی شش سال گذشته می باشد.
تعداد ده رئیس جمهوری ، یک پادشاه ، یک امیر و رئیس حکومت خودگردان فلسطین در اجلاس فوق العاده سران عرب در قاهره شرکت می کنند.
روسای جمهوری مصر، سوریه ، لبنان ، یمن ، الجزایر، تونس ، سودان ، موریتانی ، جیبوتی و جزایر کومور ، عرفات رئیس حکومت خودگردان ،حسین شاه اردن و امیر بحرین در اجلاس دو روزه سران عرب در قاهره حضور به هم می رسانند.
هشت کشور عربی دیگر در سطح نخست وزیر یا ولیعهد یا برخی از مقام های بلند پایه در این اجلاس شرکت می کنند.
حسن شاه مغرب ، فهد شاه عربستان سعودی ، امیر کویت و رئیس امارات متحده عربی و صدام حسین رئیس جمهوری عراق غائبین اصلی این کنفرانس هستند مصر از سران 20 کشور عربی به غیر از عراق برای شرکت در اجلاس قاهره دعوت به عمل آورده است . سومالی فاقد دولت مرکزی است .
در همین حال وزیران امور خارجه کشورهای عرب روز جمعه در قاهره با یکدیگر ملاقات و دستور کار اجلاس سران عرب را نهائی کردند. دستور جلسه بر سازش و آینده روند مذاکرات به اصطلاح صلح تاکید دارد . روند به اصطلاح صلح در پی انتخاب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید به ناکامی شده است.
سوریه در نظر دارد از اجلاس سران عرب در قاهره بخواهد تحریم علیه رژیم صهیونیستی همچنان ادامه یابد و روند عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس محکوم شود. دمشق دراین اجلاس در صدد جلب حمایت کشورهای عربی علیه ترکیه است .
۰ نفر