۳ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5809544
T T
۰ نفر
زاوگایف : روسیه چچن را به حال خود رها کرده است # مسکو - ایرنا 3 مهر 1375 برابر با 4 سپتامبر 1996 "دوکو زاوگایف" رهبر دولت مورد حمایت روسیه در چچن گفت دولت فدرال روسیه چچن را به حال خود رها کرده است و جدایی خواهان به تقویت مواضع خود مشغول هستند.
وی روز دوشنبه دریک کنفرانس خبری در مسکو اظهار داشت در شرایطی که مسکو مهرسکوت بر لب زده است رزمندگان به سوی افرادبیگناه آتش می گشایند و به سنگربندی و تجهیز نیروهای خود در گروزنی مشغول هستند.
زاوگایف که به شدت از تشکیل دولت ائتلافی در چچن انتقاد کرد ، گفت همه ادارات دولتی و نیروهای انتظامی از پذیرش مسئولیت و مقابله حقوقی و سیاسی با حوادث در چچن خودداری می کنند .
وی گفت اکنون این پندار به وجود می آید که مقامات دولت چچن از تلقی چچن به عنوان یک عضو قانونی فدراسیون روسیه واهمه دارند.
زاوگایف افزود ژنرال "لبد" دبیر شورای امنیت روسیه از روی ساده لوحی به جدایی خواهان دلگرم شده است و تخیلاتش وی را فریب داده است .
وی هشدار داد ژنرال لبد به خوبی نمی داند که باچه کسانی وارد مذاکره شده است و در این شرایط وی فریب خورده و به سادگی می تواند به انجام هر اقدامی تحریک شود.
گفتنی است در دولت جدید چچن 4 نفر از وزیران دولت زاوگایف شرکت خواهند داشت . اما وی به حضور در آن اظهار مخالفت شدید کرده است .
۰ نفر