۱۵ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5814962
T T
۰ نفر

نخست وزیر چین عازم سه کشور امریکای لاتین شد

۱۵ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5814962
نخست وزیر چین عازم سه کشور امریکای لاتین شد # پکن - ایرنا 15 آبان 1375 برابر با 5 نوامبر 1996 " لی پنک " نخست وزیر چین امروز سفر یک هفته ای خود را به سه کشور امریکای لاتین اغاز کرد.
نخست وزیر چین در این سفر از شیلی ، برزیل و ونزوئلا دیدن می کند.
چین در سال های اخیر به دلیل افزایش نیازهایش به مواد معدنی ، ارتباطات خود را با کشورهای امریکای لاتین به سرعت توسعه داده است .
کشورهای امریکای لاتین دارای منابع گسترده نفت ،مس ،اهن ،منگنز، اورانیوم ، قلع ،نقره و گوگرد هستند و چین به این مواد معدنی نیاز فراوانی دارد .
ارزش مبادلات تجاری چین با امریکای لاتین در سال گذشته میلادی به 2/6 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال 94 بیش از سی درصد رشد نشان می دهد .
درحال حاضر پکن با 17 کشور امریکای لاتین روابط سیاسی دارد و در عین حال با همه کشورهای این منطقه همکاری اقتصادی برقرار کرده است .
در پنج سال گذشته رییس جمهوری ، رییس کنگره ، نخست وزیر و سایر مقامات چینی بارها به کشورهای مختلف امریکای لاتین سفر کرده اند که در توسعه مناسبات این کشورها با چین نقش زیادی داشته است .
شیلی که نخستین میزبان لی پنک خواهد بود در حال حاضر سومین شریک تجاری چین در امریکای لاتین است و در سال گذشته 640 میلیون دلار با یکدیگر مبادلات تجاری داشته اند .
ارزش مبادلات تجاری شیلی با چین درهفت ماهه اول سال جاری میلادی 495 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 54 درصد رشد نشان می دهد.
* 40 *
۰ نفر