۹ آذر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5817794
T T
۰ نفر
روزنامه روسی: روسیه باید در جستجوی زبان مشترکی با اسلام باشد # مسکو - ایرنا نهم آذر 1375 برابر با 29 نوامبر 1996 روزنامه "نزاویسمایاگازتا" چاپ مسکو می نویسد: روسیه در برابر گسترش فعالیت های اسلامی می تواند وارد دو کارزار " مبارزه طلبی " و یا یافتن "زبان مشترکی " با آن شود.
این روزنامه نوشت: برگزیدن شیوه نخست به نابودی تمامیت و وجود خودش منجر خواهد شد.
این منبع در تحلیلی درباره کتاب اخیر "الکسی مالاشنکو" اسلام شناس مشهور روسیه به نام (اسلام در جامعه کشورهای مستقل ) تصریح کرد، انکار حق بنیاد گرایی در واقع حکم به رد اسلام است و اگر چنین رفتاری در پیش گرفته شود روسیه به سوی نابودی سوق خواهد یافت .
این روزنامه تصریح کرد، اسلام در قرن نهم میلادی بدون جنک و خونریزی وارد روسیه شد و معتقدان به آن همواره ضمن طرفداری از افزایش صلح و صفا در میان ملت ها خواسته اند که بر اساس درصد جمعیت شان جایگاه ویژه خود را در اداره جامعه داشته باشند.
"نزاویسمایاگازتا" نوشت: انچه به نام بنیادگرایی مردم را از آن می ترسانند در واقع بازگشت به دوران طلایی ارزش های حقیقی و تدوین ساختار اجتماعی مبتنی بر ایده آل های متمدنانه می باشد و این اصل با حیات مذهبی و سیاسی مسلمانان روسیه درامیخته است.
این منبع می نویسد: اکنون در روسیه روی آوردن چپگرایان مخالف دولت به کلیسا، بنیاگرایی مسیحی را بوجود آورده است و عاملان آن برای دفاع از ارزش های روسیه از دلایل ضد اسلامی استفاده می کنند.
*****
۰ نفر