۱۶ آذر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5818720
T T
۰ نفر
یک روزنامه روسی : ایران سرافراز و پیروز در میدان مبارزه با تحریم های امریکا # مسکو - ایرنا 16 آذر 1375 برابر با 6 دسامبر 1996 روزنامه معتبر " دلاوی میر " چاپ مسکو ، نوشت : ایران کشوری سرافراز و پیروز در میدان مبارزه با تحریم های طولانی دولت امریکاست و با فعالیت گسترده در جهان اقتصاد بر اعتبار و توانایی های خود می افزاید.
این روزنامه روز پنجشنبه در تحلیلی به قلم " نینا محمداوا "کارشناس ارشد انستیتو تحقیقات خاورمیانه ای دانشگاه دولتی مسکو نوشت : نتیجه اولین دوره تحریم های سخت امریکا علیه ایران در سال 1994، تنها به از بین رفتن فرصت واشنگتن برای خرید معادل یک میلیارد دلار نفت از این کشور منجر شد.
در حالی که دیگر کشورهای غربی به سرمایه گذاری هایشان در ایران بویژه بخش انرژی ادامه دادند و درامدهای ارزی دولت تهران به هیچ وجه دستخوش نوسان نشد.
این منبع افزود : اکنون پس از تحریم های امریکا به جای شرکت آمریکایی " کونوکو " ، شرکت های دیگر به عملیات استخراج نفت در چاه های پارس جنوبی جلب شده اند و از توان پیمانکاران ایرانی استفاده بیشتری می شود.
" دلاوی میر" نوشت : حتی نمایندگان شرکت نفتی " لکینورت سوکرواتیز" انگلیس اخیرا در یک سمینار نفتی در شهر دالاس امریکا اعتراف کردند که ایران با استفاده از امکانات و توانایی های خود به صرفه جویی هنگفت ارزی دست یافته است .
این روزنامه روسی نوشت : ایران در شرایط کنونی ،سیاست کاهش اتکا به صدور نفت خام را در پیش گرفته است و در این راستا به توانایی های خود در رشته های پتروشیمی ، ذوب اهن و صدور گاز طبیعی که دومین کشور دارنده این محصول می باشد ، می افزاید.
نویسنده در پایان تصریح می کند " ایران با وجود تمام تحریم های طولانی ، به فعالیت گسترده در عرصه اقتصاد بین المللی نایل شده است ، اصلاحات اقتصادی را با موفقیت انجام می دهد و به تحول بزرگتر در منطبق کردن خود با تحولات علمی و فنی جهان معاصر دست یافته است .
۰ نفر