۵ آذر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5850587
T T
۰ نفر
رئیس شورای المپیک اسیا: ازشورای همبستگی ورزش بانوان کشورهای اسلامی حمایت می کنیم # تهران - ایرنا 5/9/74 برابر با 26 نوامبر 1995 رئیس کویتی شورای المپیک اسیا گفت .. شورای المپیک اسیا از برگزاری بازیهای ورزشی بانوان کشورهای اسلامی که جمهوری اسلامی ایران مبتکر ان است، حمایت کامل می کند.
شیخ احمد فهد ال صباح که برای گشایش پنجمین مجمع شورای همبستگی ورزش بانوان کشورهای اسلامی به ایران امده است، صبح روز یکشنبه در گفتگویی با خبرنگاران افزود این حمایت بابرافراشته شدن پرچم این شورادرمحل برگزاری دومین دوره این بازیهادر پاکستان رسما اعلام می شود.
وی افزود جمهوری اسلامی ایران با ابتکاری که در راه حضور بانوان در رقابتهای ورزشی به کاربرد، راه صحیح ورزش کردن و شرکت در مسابقه را برای بانوان کشورهای اسلامی نشان داد.
رئیس شورای المپیک اسیاگفت .. اگرچه این حرکت در ابتدا با استقبال زیادی روبرو نشد اما رفته رفته جایگاه خود را خواهد یافت و روزی فرا می رسد که سنتها و دین، شرکت در مسابقه های ورزشی را کنترل می کند.
وی با اشاره به حضور نمایندگان 25 کشور اسلامی در پنجمین مجمع شورای همبستگی ورزش بانوان کشورهای اسلامی گفت .. انتظار می رود، دومین دوره این بازیهابا حضور 20 کشور انجام شود.
شیخ احمد فهد ال صباح گفت .. ششمین مجمع شورای همبستگی ورزش بانوان کشورهای اسلامی در کویت برگزار می شود و امید می رود به تعداد شرکت کننده های این مجمع نسبت به مجمع های قبل افزوده شود.
وی بابیان اینکه ازسوی مسئولان شورا اعلام نشده است که این بازیهاصرفا مختص به بانوان کشورهای اسلامی است، افزود چنانچه بانوان سایر کشورهای اسیامایل باشند، می توانند بارعایت اصول و قوانین حاکم بر این بازیها، در این رقابتهاشرکت نمایند.
شیخ احمد فهد ال صباح درپاسخ به این سوال که شرکت نکردن سامارانش در مراسم گشایش این مجمع به معنای عدم حمایت شورای بین المللی المپیک ازاین بازیهااست، گفت ..وی به دلیل انجام عمل جراحی نتوانست در گشایش این مجمع شرکت نماید.
رئیس شورای المپیک اسیاباتاکید براین مسئله که برگزارکننده های این مجمع در هر صورت مصمم به ادامه این راه هستند، گفت .. ما به عنوان کشورهای مسلمان حاضر نیستیم برای جلب توجه کمپانیهای تجاری و کسب درامد برای این بازیها، از اصول اسلامی خود عدول نماییم .
وی افزود برای گسترش رقابتهای ورزشی در غرب اسیا، در اینده نزدیک رقابتهای ورزشی مردان منطقه غرب اسیا و زیر نظر شورای المپیک اسیابرگزار می شود.
شیخ احمد فهد آل صباح در پایان تاکید کرد هدف از برگزاری این بازیها بهادادن به هویت زنان مسلمان است و اگر در این بازیها تنها دو کشور حضور یابند نیز برگزاری آن با مشکلی مواجه نخواهد بود زیرا ما مسلمانیم و می خواهیم مسابقه ها به شکل اسلامی برگزار شود.
۰ نفر