۲۸ بهمن ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5857460
T T
۰ نفر
ارزیابی مطبوعات یونان از حمله به سفارت آمریکا در اتن # اتن - ایرنا 28/ 11/ 74 برابر با 17 فوریه 1996 حمله پنجشنبه شب به سفارت آمریکا در اتن که با شلیک راکت صورت گرفت هرچند در اصابت به اهدافش ناکام ماند ، ولی تصویر " رامبو " گونه ماموران امنیتی آمریکا را در هم شکست .
روزنامه پرفروش عصر یونان به نام " الفتروتیپیا" در شماره روز شنبه خود نوشت : حمله راکتی پریروز بیشتر به وجهه ماموران آمریکایی در یونان و نیز به اعتبار مقامات یونانی صدمه رساند.
سفارت آمریکا تحت شدیدترین مراقبت ها قرار داشته و ده ها مامورپلیس با اتومبیل درتمام 24 ساعت از این ساختمان عظیم در مرکز اتن مراقبت می کنند .
داخل ساختمان ، تعداد زیادی تفنگدار دریایی آمریکا، مامورین امنیتی سازمان سیا و سایر سازمان های آمریکایی برای محافظت از این ساختمان در برابر هر گونه حمله ای مستقر شده اند.
مسئله دیگری که مزید بر این توهین است این است که، حمله راکتی زمانی رخ داد که در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر هدف قراردادن منافع آمریکا و ترکیه در اتن بخاطر بحران نظامی بین ترکیه - یونان در دریای اژه در اوائل این ماه، سیستم امنیتی در این سفارت شدیدا تقویت شده بود.
الفتروتیپیا اشاره کرد این حقیقت که چنین اقدامی دور از ذهن نبوده و هنوز قابل پیشگیری نیست ، " تصور اعتماد به نفس در ماموران مخفی خارجی را محو می سازد.
مامورانی که اخیرا نصایح و پیشنهادات زیادی رابه سرویس های اطلاعاتی یونان ارائه کرده بودند.
به گفته منابع پلیس ، اگر این راکت به نحو صحیحی شلیک شده بود به راحتی می توانست به ساختمان اصلی سفارت صدمه برساند.
کوستاس گییتوناس ، وزیر کشور ( نظم عمومی ) یونان گفت : این حمله
۰ نفر