۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6114114
T T
۰ نفر
زائران کردستانی آمادگی خود را برای تشرف به خانه خدا اعلام کردند ...............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 1390/07/09 فرهنگی.زائران.خانه خدا سنندج - زائران کردستانی روز شنبه در همایشی تحت عنوان گرامیداشت هفته حج یا ضیوف الرحمن که در مرکز تربیت معلم شهید مدرس سنندج برگزار شد آمادگی خود را برای تشرف به خانه خدا اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل حج و زیارت استان کردستان در این همایش گفت: امسال بالغ بر هزار و 627 زائر در قالب 11 کاروان از استان کردستان به سرزمین وحی مشرف می شوند.
محمد علی عسکری افزود: از این تعداد چهار کاروان از سنندج، دیوانده و کامیاران، دو کاروان از شهرستان بانه، دو کاروان از شهرستان های مریوان و سروآباد، دو کاروان از شهرستان سقز و یک کاروان از شهرستان های قروه، دهگلان و بیجار به این سفر معنوی مشرف می شوند.
وی با بیان اینکه وجود این تعداد زائر طی چند سال گذشته در استان بی سابقه بوده است افزود: استان کردستان در زمینه آمار و اعزام زائرین در رده دوازدهم کشوری قرار گرفته که این امر پتانسیل بالای مردم استان در زمینه مسائل زیارتی را نشان می دهد.
وی افزود: کلاس های آموزشی مختلفی برای زائران در استان برگزار شده و زائران در این کلاس ها با اعمال و مناسک حج و مواردی که باید از لحظه خروج از ایران تا زمانی که برمی گردند انجام دهند آشنا شده اند و در حال حاضر آمادگی کامل برای تشرف به این سفر مقدس را دارند.
وی به آمار زائرین عمره مفرده در استان اشاره و خاطرنشان کرد: آمار زائرین عمره مفرده نیزدر استان کردستان بسیار بالاست به گونه ای که در دوره جدید ثبت نام تا کنون بالغ بر 40 هزار نفر ثبت نام کرده اند.
مدیر کل حج و زیارت استان کردستان در پایان پیام حجت الاسلام قاضی عسکری نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت را خطاب به حجاج قرائت کرد.
در ادامه این همایش زائران کردستانی اعمال و مناسک حج را به صورت نمادین اجرا کردند.
7348/533
۰ نفر