۱۷ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6123346
T T
۰ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

۱۷ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6123346
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران: 105 تخت آی.سی.یو به بیمارستان های این دانشگاه اضافه می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/17 اجتماعی.دانشگاه علوم پزشکی ایران.هفته سلامت تهران-رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 105 تخت آی.سی.یو به تخت های بیمارستان های این دانشگاه تا پایان سال جاری اضافه می شود.
گزارش روز سه شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، علی ابطحیدر نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در برنامه چهارم تعداد تخت های ویژه بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه دو برابر شد وی افزود: اکنون نمی توانیم پاسخگوی نیاز 20 درصد بیماران در بخش آی. سی.
یو باشیم که این مساله با اختصاص 105 تخت یاد شده مرتفع خواهد شد.
ابطحی با بیان این مطلب که بیشترین تخت های آی.سی.یو در جنوب وجنوب غربی تهران ایجاد خواهد شد، گفت: در سه ماهه اول سال گذشته، 40 دستگاه دیالیز خریداری کردیم که ب خرید 40 دستگاه دیگر در سه ماهه نخست امسال پاسخگوی تمام نیاز بیماران دیالیزی خواهیم بود.
وی در رابطه با وضعیت بیمارستان سوختگی شهید مطهری نیز گفت: این بیمارستان از شهرهای اراک،همدان،کرمانشاه،ایلام،زاهدان،سیستان و بلوچستانمراجعه کننده دارد و مدتی پیش نیز یک بیمار سوختگی 98 درصد را از خارک به این بیمارستان منتقل شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: این دانشگاه اکنون متولی احداث یک بیمارستان سوختگی 150 تختخوابی در تهران است که طراحی آن انجام شده و دسترسی به این بیمارستان به علت ساخته شدن آن در محدوده اتوبان همت آسان است.
وی درباره برنامه های دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال جاری گفت: در خرداد ماه سال جاری، یک بیمارستان 96 تختخوابی در ساوجبلاغ ساخته خواهد شد.
ابطحی افزود: همچنین در نظر داریم یک مرکز تروما (رسیدگی به بیماران تصادفی ) در مرکز شهر و یک اورژانس مانند اورژانس بیمارستان حضرت رسول (ص ) ایجاد کنیم.
وی در ادامه با با اشاره به مقاوم نبودن بیمارستان های تهران نیز گفت: از 26 بیمارستان تحت پوشش این دانشگاه فقط دو بیمارستان قابل بازسازی است.
متاسفانه برخی بیمارستان های تهران، بیمارستان های مقاومی نیستند و وضع گاز و برق آنها در مرحله ای نیست که به آنها بیمارستان ایمن گفته شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: متوسط سن بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه 30 سال است و بیشترین سن این مراکز 54 سال برآورد شده است.
وی درباره آمادگی نسبت به وقوع احتمالی زلزله در تهران گفت: از پنج روز پیش با دستور رییس جمهوری، همه مدیران اجرایی تهران موظف شده اند برای اسکان یک میلیون نفری جمعیت اقدام کنند و وظیفه این دانشگاه ایجاد بیمارستان صحرایی و تامین چادر امدادی و آمبولانس است.
ابطحی افزود: رییس جمهوری در بازدید از تجهیزات اسکان یک میلیون نفری دستور دادند که در کشور 100بیمارستان صحرایی 50 تختخوابی یا 50 بیمارستان 100 تختخوابی داشته باشیم.
وی ادامه داد: تشکیلات دایم و مجازی بیمارستان های صحرایی مهمترین چالش ماست که به سرمایه گذاری نیاز دارد.
ابطحی اضافه کرد: یک چادر صحرایی برای بیمارستان صحرایی 50 تخته برای سالگرد ارتحال امام (ره ) برپا خواهیم کرد که هزینه خریداری چادر و برخی از تجهیزات آن 1.8 میلیارد تومان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین گفت: طلب بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه از بیمه های مختلف درمانی در کشور به 37 میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: بیمارستان شهدای هفتم تیر در شهرستان ری مبلغ هفت میلیون تومان از بیمه ها طلبکار است که فقط 50 درصد آن وصول شده است.
اجتمام 9134** / شماره 052 ساعت 18:31 تمام
۰ نفر