۲۲ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6123539
T T
۰ نفر

انجمن پیشگیری از چاقی :

۲۲ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6123539
انجمن پیشگیری از چاقی : بیش از 24 میلیون نفر در کشور چاق و اضافه ورزن دارند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/22 اجتماعی.بهداشت.سلامت تهران -رییس انجمن پیشگیری از چاقی ایران درهفته سلامت اعلام کرد: 24 میلیون و 500 هزار نفر درسراسر کشور چاق و اضافه وزن دارند.
دکتر فریدون عزیزی روز یکشنبه در پنجمین روز از هفته سلامت (18دتا 24 فروردین ) در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:از این تعداد 11 درصد آمار چاقی و اضافه وزن، افراد زیر 20 سال هستند که چاقی این افراد به دلیل شیوه نادرست رژیم غذایی تا بزرگسالی نیز ادامه می یابد.
وی اظهار داشت :از مجموع این آمار هشت میلیون و 100 هزار نفر مبتلا به چاقی و 16 میلیون و 400 هزار نفر دارای اضافه وزن هستند.
عزیزی تصریح کرد: بررسی وضعیت جهانی ایران از نظر چاقی نشان می دهد که میزان چاقی به نسبت جمعیت در اروپا 17درصد و در خاورمیانه 15 درصد است، در حالی که کشور ما با 30درصد جمعیت دارای اضافه وزن و چاقی، وضعیت نامناسبی از این لحاظ دارد.
رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بهترین راهکار برای کاهش وزن را، تغییر شیوه زندگی و افزایش فعالیت بدنی دانست و گفت: 30 تا 50 درصد موارد چاقی و اضافه وزن به ژنتیک و استعداد چاقی و سابقه خانواده برمی گردد و 50 تا 70 درصد نیز به دلایلی همچون عوامل محیطی و رژیم نادرست غذایی ارتباط دارد.
عزیزی گفت : با اصلاح شیوه تغذیه و پرهیز از غذاهای آماده ، پرکالری ، سرخ کرده و پرنمک می توان از 60 درصد بیماری های قلبی- عروقی و سرطان پیشگیری کرد و آمار مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را به 70 درصد کاهش داد.پ وی با بیان اینکه 60 درصد مردم به دلیل ناآگاهی مواد ضروری را از سبد غذایی خانوار حذف و غذاهای پرکالری و غیرضروری را جایگزین آن کرده اند استدلال کرد: به همین دلیل با چاقی و اضافه وزن در حد هشدار رو به رو هستیم.
عزیزی تشریح کرد: مقایسه سبد غذایی جامعه ایرانی با سبد مطلوب و استاندارد که از سوی سازمان بهداشت جهانی تعیین شده است نشان می دهد که مواد مورد نیاز بدن مثل شیر، لبنیات، میوه و سبزیجات در سبد غذایی جایگاه پایینی دارد،به همین دلیل چاقی، اضافه وزن، کوتاهی قد و ناهنجاری های قامتی را در میان جوانانمان شاهد هستیم.
اجتمام 9022//1599** شماره 011 ساعت 11:31 تمام
۰ نفر