۲۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6127305
T T
۰ نفر
بیش از پنج هزار روستای کشور تحت پوشش سیستم مدیریت پسماند قرار گرفتند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/23 اجتماعی.زباله.روستای تهران - دفتر عمران و توسعه روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اعلام کرد: تاکنون بیش از پنج هزار روستا در مناطق و استان های مختلف کشور تحت پوشش سیستم جمع آوری و حمل پسماند قرار گرفته اند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، با توجه به اعتبارات و منابع مالی تخصیص یافته به روستاهای کشور و توزیع ماشین آلات جمع آوری و حمل زباله، سیستم مدیریت پسماند تاکنون در این روستاها اجرا شده است.
براساس این گزارش، هدایت و نظارت بر پروژه طراحی سیستم مدیریت پسماندهای روستایی در 10 منطقه کشور از دیگر اقدامات عمده ای است که در زمینه کمک به بهبود مدیریت پسماندهای روستایی و حفظ محیط زیست از سوی معاونت امور دهیاریها در حال پیگیری است.
همچنین پیگیری اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور با برنامه کمک های کوچک سازمان ملل، که به منظور توسعه سیستم مدیریت پسماندهای جامد در مناطق روستایی در سال 86 امضا شد، از دیگر اقدامات در این زمینه بود که این طرح با موفقیت در استان های مورد نظر در حال اتمام است.
بنابراین گزارش، در راستای بهبود و توسعه سیستم مدیریت پسماندها در مناطق روستایی کشور و با توجه به تاکیدات قوانین مختلف به ویژه ماده هفت قانون مدیریت پسماندها و آیین نامه اجرایی آن و نیز شرح وظایف دهیاران، این نهادهای عمومی غیر دولتی به عنوان مدیریت های اجرایی پسماند وظیفه برقراری و یا ساماندهی سیستم مدیریت پسماندهای جامد در سطح روستاها را برعهده دارند.
براین اساس وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور این موضوع را به عنوان یکی از اولویت های عمده فعالیت های خود در حوزه روستایی قرار داده و با اختصاص اعتبارات و ماشین آلات و برگزاری دوره های آموزشی نسبت به ساماندهی مدیریت پسماند روستایی با محوریت دهیاریها اقدامات مختلفی را انجام داده است.
اجتمام *9102** شماره 036 ساعت 14:55 تمام
۰ نفر