۲۴ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6130389
T T
۰ نفر
چمران: نظارت شورای شهر بر قیمت تمام شده پروژه های شهرداری تهران افزایش می یابد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/24 اجتماعی.شهری.شورا تهران - رییس شورای اسلامی شهر تهران فقدان بررسی و حسابرسی درست بر قیمت تمام شده پروژه های شهرداری را دارای سابقه ای طولانی دانست و از افزایش نظارت شهرداری تهران بر قیمت تمام شده پروژه های شهرداری تهران خبر داد.
مهدی چمران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، به نظارت معاونت طرح و برنامه شورا بر قیمت تمام شده پروژه های شهری اشاره و ابراز امیدواری کرد با بررسی دقیق تر قیمت تمام شده پروژه های شهری، فاصله قیمت اولیه پروژه ها با قیمت تمام شده آن کاهش یابد.
وی اظهارداشت:پروژه های شهرداری از قبل اینگونه بوده که هیچگاه بررسی و حسابرسی درستی در محاسبه قیمت تمام شده آنها نمی شده و همواره مورد اشکال و اعتراض شورای شهر بوده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران، عدم بررسی و محاسبه دقیق زمان و هزینه پروژه های شهری را سبب طولانی شدن و افزایش هزینه های پروژه های شهری دانست و افزود: افزایش هزینه ها و زمان پروژه های شهری، در بودجه سال بعد شهرداری دیده نمی شود واین مساله سبب متوقف ماندن اجرای طرح می شود که خسارات بسیاری را برای شهر به دنبال دارد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران طولانی شدن پروژه هایی همچون تونل رسالت و برج میلاد را از جملات مشکلات بارز شهرداری در عدم بررسی دقیق قیمت و زمان تمام شده این پروژه ها بر شمرد.
چمران گفت: در دوره فعلی شهرداری تهران تاکید بسیاری بر برآورد دقیق زمان و هزینه تمام شده پروژه های شهری داریم .
وی ، عواملی همچون افزایش قیمت، تورم و معارضان ملکی و تاسیساتی در طولانی شدن پروژه ها موثر دانست و گفت: البته از نظر شورای شهر، این مشکل قابل کنترل است و اگر یک متخصص و حسابگر در پروژه ها باشد، می تواند براورد دقیق کنند که اکنون معاونت طرح و برنامه شورا در این مساله نظارت می کنند رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برخی پروژه ها هم به گونه ای است که به دلیل نوع قرارداد نمی توان از ابتدا براورد دقیق کرد، مانند تونل توحید که برآوردش در طرح و اجرا بوده و در طول اجرای پروژه، طراحی فرق می کند.
وی بر دقت شهرداری در براوردهای اولیه اجرای طرحها بر اساس نقشه های مهندسی و شناسایی تمامی معارضان در مسیر اجرای طرح تاکید کرد.
اجتمام **9100** شماره 006 ساعت 10:25 تمام
۰ نفر