۲۷ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6132110
T T
۰ نفر
داشتن بیمه کامل سرنشین برای خودروهای سرویس مدارس الزامی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/27 اجتماعی.آموزش و پرورش.سروبس مدارس تهران- داشتن بیمه کامل سرنشین برای خودروهای سرویس مدارس بر اساس توافق نامه حمل و نقل سرویس مدارس شهر تهران، الزامی است.
به گزارش روز شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا؟ بر اساس این توافق نامه که به امضای معاون شهردار تهران و رییس سازمان حمل و نقل ترافیک، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، رییس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، رسیده است، مدیران مدارس موظف هستند نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت های معرفی شده دارای مجوز اقدام کنند.
براساس این گزارش، سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران متعهد شده است ؟ نسبت به معرفی شرکت ها و در صورت نیاز نسبت به افزایش سقف مجوز شرکت ها در اختصاص تاکسی به بخش حمل و نقل دانش آموزان بر حسب توانمندی شرکت ها و نیاز آموزش و پرورش اقدام کند.
این گزارش می افزاید، حداکثر نرخ خدمات حمل و نقل دانش آموزان مدارس شهر تهران تا سقف نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود.
همچنین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران باید زمینه و بستر لازم برای نظارت برعملکرد شرکت های تابعه را فراهم کند.
بر اساس توافق به عمل آمده، در صورت اعلام عدم توانایی تامین تاکسی مورد نیاز از سوی شرکت های معرفی شده از طرف سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، افراد حقیقی و حقوقی معرفی شده از سوی آموزش و پرورش پس از پذیرش برای ارایه خدمات به مدارس توسط شرکت های تابعه تاکسیرانی و طی تشریفات قانونی لازم سازمان تاکسیرانی ؟ مجاز به حمل و نقل دانش آموزان هستند.
کارگروهی متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش شهر تهران، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و راهور تهران بزرگ ارزیابی از نحوه ارایه خدمات با شیوه جدید برای آگاهی اعضای کارگروه مذکور را منتشر می کنند.
بر اساس این گزارش، شهرداری تهران به منظور افزایش ایمنی خودروهای حمل و نقل دانش آموزان مدارس، نسبت به تهیه برچسب ویژه خودروهای حمل و نقل دانش آموزان اقدام کرده و سپس به روی تمام خودروهای واجد شرایط نصب خواهد کرد همچنین راهور تهران بزرگ نسبت به کنترل عملیاتی مجموع خودروهای حمل ونقل دانش آموزان اقدام کرده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.
آموزش و پرورش نیز بر اساس شیوه نامه آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان ، مکلف است نسبت به تهیه نمونه قرارداد حمل و نقل مابین مدرسه و شرکت طرف قرارداد تاکسیرانی اقدام کند و از سویی شرکت متعهد می شود طبق نمونه قرارداد مذکور با مدارس شهر تهران قرارداد منعقد کند.
داشتن معاینه فنی معتبر برای تمام تاکسی ها و سرویس های مدارس الزامی است بر اساس این توافق نامه ظرفیت بهره مندی از خودروها بر اساس استانداردهای راهور، خودروی سواری چهار نفر و ون برابر ظرفیت مندرج در کارت خودرو خواهد بود.
در مواردی که والدین دانش آموزان از سرویس های غیر موضوع این توافق نامه استفاده کنند، مسوولیت حمل و نقل فرزندان آنان متوجه دستگاه های مسوول در این توافق نامه نخواهد بود.
اجتمام 1580*9105** شماره 043 ساعت 16:17 تمام
۰ نفر