۱۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6133433
T T
۰ نفر
وزارت بهداشت : 500 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا به کشور وارد شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/18 اجتماعی.بهداشت.سلامت تهران -معاون درمان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: حدود 500 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا به کشور وارد شده و افراد واجد شرایط ، برای تزریق این واکسن اقدام کنند.
حسن امامی رضوی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بیماران ریوی ، قلبی ، سرطانی ، شیمی درمانی ، سالمندان ، زنان باردار و مبتلایان به آسم واجد شرایط برای تزریق این واکسن هستند.
وی اظهار داشت : واکسن آنفلوآنزا سیستم بدنی این افراد را در برابر سرماخوردگی در فصل سرما تقویت می کند و به معنای ایمنی صددرصد در برابر بیماری نیست و تنها نقش پیشگیرانه دارد.
امامی رضوی با بیان اینکه برخی از داروخانه ها واکسن آنفلوانزا را با نام واکسن سرماخوردگی می فروشند، گفت : سرماخوردگی هیچ واکسنی ندارد و این واکسن افراد را در مقابل گروهی از ویروس های آنفلوانزا که مختص امسال است، ایمن می کند.
وی افزود:واکسن آنفلوانزای امسال، افزون بر ویروس های رایج آنفلوانزا، در مقابل آنفلوانزای نوع A یا همان آنفلوانزای خوکی نیز ایمنی سازی می کند.
امامی رضوی در پایان گفت :آنفلوانزا بیماری ویروسی پاییز و زمستان است که برخلاف سرماخوردگی با علایم بسیار شدید که انسان را از فعالیت باز می دارد، همراه بوده و تب بالا، لرز، سرفه های شدید و دردهای عضلانی از نشانه های ابتلا به این بیماری است .
اجتمام **9022** شماره 011 ساعت 09:57 تمام
۰ نفر