۲۰ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6133610
T T
۰ نفر
یک درصد ایرانی ها به بیماریهای روماتیسمی مبتلا هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/20 اجتماعی.بهداشت و درمان.بیماری.روماتولوژی تهران - فوق تخصص روماتولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یک درصد مردم ایران به بیماریهای آرتریتی یا روماتیسمی مبتلا هستند.
دکتر محمدمهدی امام روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی آرتریت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بیماریهای آرتریتی همان تورم مفاصل هستند که در میان مردم به نام بیماریهای روماتیسمی شناخته می شوند و بیش از یکصد نوع از این بیماری وجود دارد.
وی از بیماری آرتریت روماتوئید به عنوان شایع ترین بیماریهای روماتیسمی نام برد و گفت: تورم قرینه مفاصل بخصوص در مفاصل دست که منجر به سفتی صبحگاهی مفاصل می شود، از نشانه های این بیماری است.
وی اضافه کرد: اغلب بیماریهای روماتیسمی بخصوص بیماری لوپوس و روماتیسم ستون فقرات، علل ژنتیکی دارند و عوامل محیطی نیز از دیگر عوامل بروز این بیماریها به شمار می روند که در این میان، عفونتهای گوارشی شایع ترین عامل بروز بیماریهای روماتوئیدی محسوب می شوند.
وی خاطرنشان کرد:هنگام عفونت در بدن به ویژه عفونتهای گوارشی، بدن به ویژه در افرادی که زمینه ژنتیکی دارند، مفاصل را با میکروب اشتباه گرفته و مواد باکتری ترشح شده برای مقابله با عفونت، موجب التهاب مفاصل می شوند این پزشک فوق تخصص روماتولوژی گفت: اگر مردم هنگام بروز نشانه های بیماریهای رماتیسمی (درد و تورم ) به موقع به پزشک متخصص مراجعه کنند به راحتی می توانند بیماری را کنترل کنند درغیر این صورت، ادامه بیماری منجر به تخریب غیرقابل جبران مفاصل خواهد شد.
امام یادآور شد: امروزه درمان تورم مفاصل بیشتر بر روی دارو درمانی به ویژه استفاده از داروهای نوین بیولوژیکی متمرکز است.
12 اکتبر، روز جهانی آرتریت است.
اجتمام 7419/1572** شماره 041 ساعت 15:02 تمام
۰ نفر