آیین نامه اجرایی ارتقای سطح آموزشی و علمی معلمان توسط دولت تصویب و
ابلاغ شد
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/10
اجتماعی.آموزش و پرورش.آین نامه اجرایی
تهران - وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در راستای تامین جایگاه و منزلت
حرفه ای معلمان و ارتقاء سطح آموزشی آنان، آیین نامه اجرایی بندهای
-و<، -ح< و -ن < ماده (52) قانون برنامه چهارم توسعه توسط دولت تصویب و
ابلاغ شد.
به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش به نقل از
پایگاه دولت، این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور برای
اجرا ابلاغ شده است.
هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت آموزش و پرورش و معاونت برنامه
ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و به استناد بند(ع) ماده (52) قانون
برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصوب 1383 آیین نامه
اجرایی بندهای -و<، -ح< و -ن < ماده یاد شده را تصویب کرد.
بر اساس آیین نامه اجرایی بندهای -و<، -ح< و -ن < ماده (52) قانون برنامه
چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش مجاز است به
منظور افزایش انگیزه شغلی معلمان، در چارچوب قوانین نسبت به تقویت
جایگاه علمی، اجتماعی و فرهنگی و ارتقا و اعتلای منزلت معلمان اقدام کند.
بر اساس این مصوبه، وزارت آموزش و پرورش به منظور ایجاد و اجرای نظام
سنجش صلاحیت علمی و رتبه بندی معلمان باید نسبت به برگزاری آزمون های علمی
و فرهنگی با توجه به اهداف آموزشی و پرورشی و نظارت بر روند آموزش کیفی
معلمان اقدام کند.
همچنین دولت وزارت آموزش و پرورش را موظف کرده است به منظور رفع نیازهای
آموزشی و پرورشی معلمان و آموزش های تخصصی و نوین و استفاده از استادان
مجرب، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و حرفه ای و ارائه
گواهی شرکت در این دوره ها، برگزاری همایش های پژوهشی و آموزشی و ارائه
گواهی شرکت در این همایش ها، برگزاری دوره های بازدید علمی و فرهنگی و
رعایت اولویت در آموزش فناوری اطلاعات برای معلمان اقدام کند.
بر این اساس، وزارت آموزش و پرورش موظف است به منظور تامین، جذب و نگه
داشت نیروی انسانی مورد نیاز مناطق کمتر توسعه یافته کشور در چارچوب
قوانین و مقررات از جمله در سقف قوانین بودجه سالانه، دوره های آموزشی
کوتاه مدت و بلند مدت در بدو خدمت، آموزش روش های نوین و ایجاد امکانات
لازم برای ارتقای سطح آموزشی معلمان در مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری،
همایش های علمی - آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته را برگزار و نسبت به
در اختیار قراردادن امکانات لازم برای بازدید نیروها از مدارس موفق کشور و
ارائه تقدیر نامه وتشویق های مادی و برگزاری سفرهای مطالعاتی و علمی
داخلی و خارجی اقدام کند.
همچنین بر اساس ماده (52) قانون برنامه توسعه چهارم ؟ دولت موظف است
بهمنظور تضمین دسترسی به فرصت های برابر آموزشی به ویژه در مناطق
کمتر توسعه یافته ، گسترش دانش ، مهارت و ارتقاء بهره وری سرمایه های
انسانی به ویژه برای دختران و توسعه کمی و کیفی آموزش عمومی
اقدام کند.
بر این اساس، بندهای-و<، -ح< و -ن < این ماده شامل افزایش انگیزه شغلی
معلمان با تامین جایگاه و منزلت حرفه ای مناسب و اصلاح نظام
پرداخت متناسب با میزان بهره وری و کیفیت خدمات آنها، تدوین و
اجرای نظام سنجش صلاحیت علمی و رتبه بندی معلمان و ارتقا سطح
آموزشی آنان و وضع و اجرای مقررات لازم برای تامین ، جذب و
نگهداشت نیروی انسانی موردنیاز مناطق کمتر توسعه یافته کشور از قبیل
صدور مجوزهای استخدامی ، در قالب جدول شماره (9) این قانون خرید
خدمات آموزشی و اقدام های رفاهی است.
اجتمام 9186**
شماره 023 ساعت 14:10 تمام
آیین نامه اجرایی ارتقای سطح آموزشی و علمی معلمان توسط دولت تصویب و
۱۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر:
6141324