۲۴ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6142154
T T
۰ نفر
سردار رادان:پلیس نگاه پیشگیری اجتماعی به چهارشنبه آخر سال دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/24 اجتماعی.انتظامی.چهارشنبه آخر سال تهران - جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه راهبرد پلیس به مراسم شب چهارشنبه آخر سال پیشگیری اجتماعی است، گفت: نیروی انتظامی به این مراسم نگاه امنیتی ندارد.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار سرتیپاحمدرضا رادان افزود: وقتی نگاه امنیتی داشته باشیم مجموعه بایدها و نبایدها به میان می آید.
وی با بیان اینکه پلیس مخالف برگزاری مراسم چهارشنبه سوری نیست گفت: نیروی انتظامی موافق است مردم سنتی را که در گذشته رواج داشته و نوعی خاطره ای برای آنان بشمار می رود را انجام دهند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: ناهنجاری هایی که در کنار بعضی مسایل اجتماعی در این روز بروز می کند ممکن است تبدیل به موضوعات زشتی شود که بجای ایجاد خاطره خوش خاطره تلخ برای مردم بجا بگذارد.
سردار رادان با اشاره به اینکه رفتارهای پرخطر در زمان عدم حضور والدین در کنار فرزندان خود روی می دهد،اظهار داشت: نمی توانیم فرزندان را به نشستن در خانه محکوم کنیم اما می توانیم خودمان با همراهی آنها و با رعایت جوانب احتیاط خاطره خوشی از این مراسم داشته باشیم.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پلیس معتقد است چهارشنبه سوری باید محله محور و کوچه محور باشد،خاطرنشان کرد: زمانی که مراسم دریک محله برگزار شود چون همه یکدیگر را می شناسند بنابراین رفتارهای پرخطر قابل کنترل است.
سردار رادان در ادامه به خانواده ها توصیه کرد:خانواده در این روز در کنار فرزندان خود باشند و آن را کنترل کنند.
وی خطاب به کسانی که بخواهند با اقدامات خود آرامش و آسایش دیگران را به مخاطره بیندازند، گفت: با هماهنگی که با دستگاه قضایی شده کسانی که در این روز دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروز میهمان پلیس خواهند بود.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مردم از پلیس انتظار دارند با عده ای اندک قانون گریز برخورد قانونی داشته باشد، افزود: پلیس به حکم قانون و خواست مردم با کسانی که با رفتارهای پرخطر خود بخواهند ایجاد مزاحمت نمایند حتما برخورد می کند.
سردار رادان با تاکید بر اینکه پلیس به هیچ وجه اجازه نمی دهد عده ای خودسرانه معابر عمومی را مسدود کرده و ترافیک مصنوعی ایجاد کنند، تاکید کرد: خودروهایی هم که دراین روز توسط پلیس متوقف شوند تا پایان تعطیلات در پارکینگ خواهند ماند.
اجتمام 1580**9102** شماره 063 ساعت 17:23 تمام
۰ نفر