۱۶ اسفند ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6164135
T T
۰ نفر
حدادعادل: کانون پرورش فکری سراغ کودکانی برود که کتابی بجز کتب درسی ندارند # خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/12/16 اجتماعی.آموزش و پرورش.کانون پرورش فکری.حداد عادل تهران- رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه جدی به کودکان مناطق دور افتاده گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید سراغ کودکانی برود که هیچ کتابی به جز کتب درسی در دسترس آنها نیست. به گزارش روز یکشنبه خبرنگار حوزه آموزش و پرورش ایرنا، غلامعلی حداد عادل در مراسم تودیع محسن چینی فروشان و معارفه سید صادق رضایی رییسان قدیم و جدید کانون فکری فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان، افزود: اگر استعداد کودکان مناطق دور افتاده کشور شکوفا شود، موجب تحول در دنیا خواهد شد. رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرورش تفکر در کانون به شیوه متفاوت از مدرسه دنبال می شود، اظهار داشت: دانش آموزان در مدارس با تکلیف رشد خواهند کرد اما در کانون، با تشویق و ترغیب نضج پیدا می کنند. حداد عادل با بیان اینکه زبان کانون، زبان فکر و ادبیات است، گفت: افرادی که در کانون کار می کنند، با دل جوانان سروکار دارند و باید چنین فضایی گسترش یابد و مکمل مدرسه شود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حاکم اصلی در مدرسه، آموزش است اما در کانون، هنر نقش اصلی را ایفا می کند و برای هر چیزی که نسل امروز به آن احتیاج دارد، باید در کانون برنامه ریزی کنیم. حداد عادل در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:مدیران، در هر دستگاهی باید به گونه ای انتخاب شوند که در مدت طولانی در سمت خود باقی بمانند چرا که تحول نیازمند گذر زمان است. وی درباره محسن چینی فروشان رییس قبلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: چینی فروشان طی 17 سال خدمت در کانون، مکان هایی را که برای ارایه خدمات باز بود، شناسایی و با پشتکار این کانون از قوه به فعل تبدیل کرد. رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمره دستگاههایی است که از لحاظ تغییر مدیریت در طول 31 سال گذشته، تنها دو مدیر را به خود دیده است، گفت: در انتخاب مدیران باید دقت کافی صورت پذیرد. حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه ای برای آموزش و پرورش دارد و ما همه امکانات را در اختیار این کانون قرار خواهیم داد، چرا که این کانون می تواند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را تضمین کند. به گزارش خبرنگار ایرنا، حاجی بابایی افزود: در متون دینی ما معلم جایگاه ویژه ای دارد؟ حتی کسانی هم که اعتقادی به دین ندارند، معلم را محور فناوری می دانند چرا که معلم ، اگرچه در زبان یک چیز را می آموزد، اما با نفس خود، هزاران نکته دیگر را به دانش آموز انتقال می دهد. وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که رابطه معلم و دانش آموز، رابطه تعریف شده معنوی باشد، اگر چه مادیات زمینه آن است اما تحول بنیادین در آموزش و پرورش اصلی است که باید به آن توجه جدی شود . وی افزود: مقطع ابتدایی، مهمترین جایگاه نظام تعلیم و تربیت است. دانش آموزان این مقطع، بزرک هستند ولی ما بر اساس جسمشان به آنان نگاه می کنیم وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید روند کیفی سازی را در نظام آموزشی تقویت کنیم ، تاکید کرد: بزرگترین هنر ما این است که بتوانیم در مجامع بین المللی از یک نوع تربیت ایرانی و اسلامی سخن بگوییم و دانش آموزان را بر این اساس تربیت کنیم . حاجی بابایی گفت: کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یک کار تخصصی و پیچیده است که مربوط به حساس ترین قشر جامعه یعنی کودکان و نوجوانان است و باید سنجیده ترین سخنان و الفاظ را به کار بگیریم. به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن چینی فروشان رییس قبلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این مراسم گفت: اعتماد مردم و اعتبار کانون، سرمایه ای عظیم است که اکنون، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از این دو نعمت برخوردار است. وی افزود: باید به گونه ای رفتار شود که کانون استقلال خود را حفظ کند زیرا این دستگاه تخصصی است و در حوزه کودکان عمل می کند. چینی فروشان با اشاره به اینکه اکثر نویسندگان و هنرمندان، کودکی و نوجوانی خود را در کانون سپری کرده اند و در بزرگسالی شاهد شکوفایی استعدادهای آنان بوده ایم، اضافه کرد: این کانون از نعمت حمایت مقام معظم رهبری برخوردار است بطوریکه ایشان به مسولان امر تذکر داده اند که این مکان را به عنوان جایی برای تولید فرهنک مد نظر قرار دهند. اجتمام 9105/**
۰ نفر