۲۷ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6167136
T T
۰ نفر
سه تن از جانبازان مازندرانی برای مداوا بخارج از کشوراعزام شدند ..............................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/01/87 داخلی.اجتماعی.جانبازان.مازندران.
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از اعزام سه تن از جانبازان دفاع مقدس برای مداوا در سال گذشته بخارج از کشور خبر داد و گفت :ازاین تعداد یک نفر به کشور آلمان و دو نفر به کشورانگلستان اعزام شدند.
دکتر "حمید علی صمیمی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در ساری افزود : پارسال 11 نفر از جانبازان این استان بخاطر مشکلات عدیده جسمانی به ستاد اعزام بخارج بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه که از این تعداد سه تن وضعیت حادی داشتند.
وی تصریح کرد : این افراد در اثر بمباران شیمیایی دشمن در دوران هشت سال دفاع مقدس مصدوم شدند .
وی اظهارداشت : در سال قبل 17 نفر از جانبازان حاد اعصاب و روان این استان در مراکز نگهداری دائم اردبیل و تهران بستری دائم شدند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 47 هزار و 610 نفر از ایثارگران و خانواده آنان تحت پوشش بیمه مکمل (بیمه ایران ) قرار داشتند گفت : از این تعداد 410 نفر از ایثارگران و خانواده های آنان دچار بیماری صعب العلاج بودند تحت بررسی و درمان قرار گرفتند.
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان داشت : در همین مدت دو هزار و 700 نفر به مراکز درمانی این خطه و 870 نفر به مراکز درمانی تهران اعزام شدند .
دکتر "صمیمی" اضافه کرد : تعداد 490 نفر از ایثارگران و خانواده آنان که جهت درمان درتهران سرگردان بودند در هتل های طرف قرارداد و با سرویس اسکان از یک الی پنج شب بهره مند شدند .
وی اسناد هزینه درمانی ایثارگران در قالبهای دارو ، تجهیزات مصرفی درمان و بهداشتی و توانبخشی ، پروتز ، بستری ، جراحی و صندوق ذخیره فنی در سال گذشته را جمعا به میزان 9 میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان کرد .
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بیان داشت : حدود 97 درصد هزینه درمان ایثارگران استان در سال قبل را مراکز درمان طرف قرارداد پرداخت کرده است .
دکتر "صمیمی" خاطرنشان کرد : در سال 86 تعداد 42 بیمارستان دولتی ، سه بیمارستان خصوصی ، 44 داروخانه شبانه روزی و عادی ، 10 درمانگاه تخصصی ، پنج آزمایشگاه ، چهار رادیولوژی و سونوگرافی ، سه مرکز(mri) ، 96 پزشک متخصص و 11 پزشک فوق تخصص قرار داد همکاری با این سازمان دارند .
وی در خصوص کمیسیون پزشکی و واکسیناسیون ایثارگران گفت : در سال قبل در طی پنج جلسه کمیسیون پزشکی جهت تعیین درصد جانبازی تعداد یکهزار و 490 نفر دعوت شدند که از این تعداد یکهزار و 170 نفر تعیین درصد شدند .
وی افزود : در همین مدت جهت بیماری هپاتیت ویروس و آنفلوآنزا تعداد یکهزار و 850 نفر از ایثارگران و خانواده های آنان واکسینه شدند که جهت هپاتیت در سه مرحله واکسیناسیون صورت گرفت .
وی گفت : در سال قبل تعداد 96 نفر از جانبازان نخاعی، 193 نفر شیمیایی ، 179 نفر اعصاب و روان و 72 نفر از جانبازان گروههای ویژه هر ماه تحت ویزیت پزشک خانواده در منزل قرار گرفتند .
وی افزود : همچنین یکهزار و 768 نفر از والدین شهدای این استان جهت چکاب تحت ویزیت و عکس و آزمایش و نوار قلب قرار گرفتند .
به گفته وی ، پارسال تعداد یکهزار و 100 جلد دفترچه بیمه جهت جانبازان و آزادگان با خانواده و نیز تعداد 120 جلد دفترچه جهت خانواده شاهد این استان صادر شده است .
استان مازندران بیش از 36 هزار جانباز و 10 هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است .ک/3 506/609/ 402 شماره 106 ساعت 15:23 تمام
۰ نفر