۲۷ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6167200
T T
۰ نفر
بهزیستی خراسان شمالی 5/46 میلیارد ریال اعتبار صرف امور مددجویان کرد ...................................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/01/87 داخلی.اجتماعی.بهزیستی.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: این نهاد در سال گذشته 5/46 میلیارد ریال صرف امور مددجویان خود کرد.
به گزارش ایرنا، علیرضا قربانی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: این اعتبارات در بخش های امور اجتماعی، توانبخشی، مشارکتها، اشتغال، پیشگیری و کمک های نوروزی به مددجویان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه تا اواخر سال 86، این نهاد با 35 درصد کاهش بودجه مواجه بود گفت: این کسری در ماه پایانی سال 86 جبران شد و در اسفند 86، تنها 19 میلیارد ریال عیدی به مددجویان و توانجویان این نهاد پرداخت شد.
وی گفت: 4/6 میلیارد ریال از این عیدی در قالب بن به مددجویان این نهاد برای تهیه ارزاق عمومی پرداخت شد.
وی افزود: در این مدت از مجموع اعتبارات در حوزه امور اجتماعی 6/5 میلیارد ریال مستمری به مستمری بگیران، زنان سرپرست خانوار،از کارافتادگان اجتماعی، فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست داده شد.
وی ادامه داد: در این حوزه 2/2 میلیارد ریال کمک تک نوبتی (موردی ) نیز به مددجویان پرداخت شد.
قربانی خاطرنشان کرد: در حوزه توانبخشی نیز 4/9 میلیارد ریال مستمری یکساله، 5/7 میلیارد ریال یارانه مرکز برای نگهداری شبانه روزی، 748 میلیون ریال عیدی و 4/5 میلیارد ریال نیز کمکهای موردی به توانجویان پرداخت شد.
قربانی، اعتبار جذب شده در حوزه مشارکتها را نیز چهار میلیارد یال برای تهیه مسکن 100 مددجو عنوان کرد و گفت: در این طرح به هر مددجو 40 میلیون ریال به صورت بلاعوض تعلق گرفت.
وی ادامه داد: معاونت اشتغال این نهاد نیز در سال 86، بیش از یک میلیارد ریال برای حرفه آموزی مددجویان، 462 میلیون ریال بابت بیمه زنان سرپرست خانوار و بیمه آتیه فرزندان شبانه روزی که پس از ترخیص دارای پس انداز بانکی می شوند، صرف کرد.
قربانی ادامه داد: در حوزه پیشگیری نیز 3/1 میلیارد ریال صرف خرید دستگاههای غربالگری بینایی و شنوایی، تاسیس مراکز مشاوره ژنتیک، ترک اعتیاد و اجرای سایر طرحها شده است.
30 هزار مددجو زیر پوشش بهزیستی خراسان شمالی هستند. ک/2 7186/626/659 شماره 170 ساعت 20:15 تمام
۰ نفر