۱۳ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6173420
T T
۰ نفر
مدیرکل ثبت اسناد یزد: تنظیم قولنامه های عادی سه برابر اسناد رسمی است ...................................................................
یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/03/87 داخلی.اجتماعی.ثبت اسناد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد هشدار داد: تنظیم قولنامه های عادی در این استان سه برابر اسناد رسمی است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی این اداره کل "اکبر حکیمیان" افزود: آمارها نشان می دهد تمایل مردم به تنظیم قولنامه های عادی و وکالت برای خرید و فروش املاک بیشتر شده است.
وی تصریح کرد: این زنگ خطری برای خود مردم و ادارات و سازمان هایی است که مرتبط با صدور مجوز انجام معاملات هستند.
حکیمیان ، با بیان اینکه از هر چهار معامله سه مورد آن به صورت وکالت فروش تنظیم می شود،افزود: پارسال 25 هزار سند قطعی غیرمنقول در دفاتر رسمی استان تنظیم شد و این در حالیست که وکالت های عادی تنظیم شده برای خرید و فروس سه برابر این رقم بود.
وی با اشاره به قانون و آیین نامه تسهیل اسناد و وجود ابهاماتی در آن اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی مکلف به اجرای کامل آن هستند.
به گفته حکیمیان تمام ادارات و سازمان های مرتبط با این موضوع و از جمله شهرداری و جهاد کشاورزی ، باید زمینه تسهیل در تنظیم اسناد رسمی را برای شهروندان فراهم کنند.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک یزد اضافه کرد: ضرر این امر متوجه همان اداره یا سازمانی است که مانع تنظیم سند رسمی می شود و معاملات شهروندان را به سوی معاملات عادی می کشاند و نتیجه آن هم عدم مراجعه مردم به آن دستگاه است.
وی به اثرات زیانبار اسناد عادی اشاره کرد و گفت: اغلب پرونده های عادی ملکی موجود در دادگستری ها ناشی از تنظیم قولنامه عادی و یا وکالت فروش است. ک/1 650/1027/ 607 شماره 069 ساعت 12:21 تمام
۰ نفر