۱۹ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6174065
T T
۰ نفر

روابط دفاعی ایران و عراق گسترش می یابد

۱۹ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6174065
روابط دفاعی ایران و عراق گسترش می یابد وزیران دفاع ایران و عراق در تهران گفت و گو کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/19 اجتماعی.وزیر دفاع .ایران و عراق ژنرال عبدالقادر محمد الجاسم العبیدی وزیر دفاع عراق و مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز یکشنبه در تهران دیدار و گفت و گو کردند.
وزیر دفاع ایران در این دیدار با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران و عراق تصریح کرد: توسعه و استحکام روابط دفاعی دو کشور موجب استقلال امنیتی منطقه خواهد شد.
وی افزود: همکاری های دفاعی ایران و عراق نقش موثری در ایجاد و تحکیم صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه خواهد شد.
سردار محمدنجار گفت: ایران و عراق از ظرفیت های بسیار بالا برای توسعه و تحکیم روابط بویژه در حوزه های دفاعی و امنیتی برخوردار هستند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سیاست های اصولی ایران حمایت از دولت قانونی این کشور است، بر تقویت نیروهای مسلح کشور عراق به منظور استقرار نظم و امنیت در این کشور تاکید کرد.
محمدنجار اظهار امیدواری کرد: در سفر وزیر دفاع عراق، گام مثبت و موثری در زمینه توسعه همکاری های دفاعی دو کشور برداشته شود.
ژنرال عبدالقادر محمد الجاسم العبیدی وزیر دفاع عراق نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران به ضرورت توسعه روابط دفاعی دو کشور تاکید کرد.
وی گفت: ساختن یک ارتش نوین و نیرومند عراق ایجاب می کند از تجارب و توانمندیهای کشور دوست و همسایه ایران و سیار همسایگان بهره برداری کنیم.
وزیر دفاع عراق تصریح کرد: ما تلاش می کنیم عراق و ارتش مستقل ایجاد کنیم و این آرمان ما است.
الجاسم العبیدی گفت: ایران و عراق دو کشور دوست ، برادر و همسایه همیشه در کنار یکدیگر خواهند بود و این به نفع امنیت و ثبات در منطقه است.
در این دیدار طرفین بر گسترش و توسعه روابط دفاعی تاکید و توافق کردند دیدارهای دو جانبه مقامات دفاعی ادامه یابد.
شماره 068 ساعت 16:46 تمام
۰ نفر