۲۵ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6177488
T T
۰ نفر

26مرداد روز بازگشت اسوه های صبر و ایثار

۲۵ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6177488
26مرداد روز بازگشت اسوه های صبر و ایثار ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/25 اجتماعی.آزادگان سرافراز .26مرداد .هیجدهمین سالگرد جمعی از مسوولان شهرستانهای استان تهران ، با تاکید برلزوم حفظ اقتدار، عزت و سربلندی آزادگان ، این عزیزان را از برگ های زرین اوراق تاریخ استقامت و پایداری مردم ایران دانستند.
شماری از مسوولان شهرستانهای استان تهران ، با تاکید برلزوم حفظ اقتدار، عزت و سربلندی آزادگان ، این عزیزان را از برگ های زرین اوراق تاریخ استقامت و پایداری مردم ایران دانستند.
به گفته ی آنان، آزادگان همانطورکه در جبهه ها و دوران اسارت صبور بودند، در مقابل ناملایمات دوران پس از اسارت نیز مقاوم و صبور ایستادند.
رییس شورای اسلامی شهر ورامین که خود به مدت 9سال در اسارت بوده مقاومت و پایمردی ایثارگران را عنصر و جوهره اصلی انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی، شرف، عزت ، استقلال و تمامیت ارضی کشور خود را مدیون مقاومت آزادگان و ایثارگران هستند.
حسین خلیلی ، به شور،اشتیاق و استقبال باشکوه مردم ایران به هنگام بازگشت آزادگان به کشور اشاره کرد و گفت: آزادگان به همه اقشار کشور تعلق دارند.
وی ، آزادگان را یکی از ارزش های انقلاب اسلامی خواند و یادآورشد: هیچ قدرتی قادر نیست ارزش های این نظام راکه به برکت ایثار و جانفشانی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان سلحشور حاصل شده ، کم رنگ جلوه دهد.
وی ، با تجلیل از مقام آزادگان سرافراز ، برلزوم حاکمیت فرهنگ و روحیه ایثار، ایمان و از خودگذشتگی در جامعه تاکید کرد و گفت: این روحیه در آزادگان عزیز که سرمایه های انقلاب هستند کاملا مشهود است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ورامین نیز باتاکید بر اینکه مردم ایران عزت و اقتدار خود را مرهون دلاوری و از خودگذشتگی آزادگان هستند ، از آزادگان به عنوان اسوه های ایثار ، صبر و بردباری یادکرد.
آبت الله سیدمرتضی محمودی گفت: سربلندی کشور مدیون ایمان ومقاومت آزادگان بوده و این عزیزان بزرگترین سرمایه معنوی نظام اسلامی هستند.
وی، تاکید کرد: مشکلات جاری زندگی هرگز نباید موجب فراموشی عظمت و بزرگی این قشر سرافراز ایران شود.
امام جمعه ورامین ، مقاومت و پایداری را از ویژگی های بارز و برجسته آزادگان دانست و تاکیدکرد: شهدا، جانبازان و آزادگان نماد اقتدار، استقامت ، فداکاری، سرافرازی و عزت هستند.
وی افزود: امروز نیز ایثارگران و آزادگان باید باحفظ حضور خود در صحنه های مختلف و تقویت روابط صمیمی با مسوولان نظام ، توطئه ی دشمنان را که درجهت ایجاد نفاق و دلسرد کردن دلسوزان انقلاب دنبال می شود خنثی کنند.
امام جمعه ی شهرستان رباط کریم نیز با تجلیل از ایثار ، پایداری و مقاومت آزادگان صبور، سالروز ورود آنان به میهن اسلامی را گرامی داشت.
حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد افزود: آزادگان مردان اسوه ، مقاومت و صبر بوده و الگویی بی بدیل برای اقشار مختلف جامعه هستند.
وی ، انجام کارهای فرهنگی درخصوص انتقال صحیح مقاومت و پایداری آزادگان به نسلهای آینده ، ترویج و حاکمیت بیشتر فرهنگ استقامت و شجاعت درجامعه و ارج نهادن به خانواده های ایثارگران را ضروری دانست.
محمدی نژاد ، نیز آزادگان را یادگاران ارزشمند این نظام توصیف کرد و گفت : هشت سال دفاع مقدس اوج دوران افتخار و سربلندی ایران و ایرانی بوده است وی اضافه کرد: افتخار ایران اسلامی این است که پس از هشت سال جنگ نابرابر با دشمن تا دندان مسلح، یک وجب از خاک خود را از دست نداد.
وی، بابیان اینکه باید این افتخارات به نسلهای آینده منتقل شود، اظهار داشت: نسلهای آینده باید بدانند استقلال و حاکیمت ملی خود را مدیون شهیدان ، جانبازان و آزادگان هستند.
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین نیز آزادگان را ذخیره های ارزشمند انقلاب و نظام خواند و گفت: خصلت والای آزادگان خوی بزرگمنشی آنهاست.
عباس برکان ، بابیان اینکه درس وفاداری و استقامت را باید از آزادگان آموخت، اظهار امیدواری کرد با بزرگداشت باشکوه هفته ی ایثارگران، جامعه بوی عطر حماسه های این عزیزان را بیش از پیش احساس کند.
این مسوول نیز برضرورت حفظ معنویت و ارزش های دوران انقلاب تاکیدکرد و گفت: یکی از ارزش های نظام حفظ حماسه و جانفشانی آزادگان سرافراز است.
وی افزود: باید حماسه و مقاومت های آزادگان دلاور ایران زمین در تاریخ انقلاب ثبت و به بهترین وجه به آیندگان منتقل شود.
برکان گفت: امروز مسوولان نظام برلزوم حاکمیت فرهنگ و روحیه ایثار ، ایمان و از خودگذشتگی درجامعه تاکید دارند و معتقدند که بدون این ارزش ها موفقیت نظام مخدوش خواهد شد.
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین عزت ، عظمت و استقلال ایران اسلامی را مرهون ایثارگران دانست و گفت: آزادگان مظلومترین، مخلص ترین و بی ادعاترین قشر جامعه هستند.
برکان تاکید کرد : آزادگان به عنوان اسوه های صبر ، مقاومت و ارزش های دفاع مقدس نباید فراموش شوند.
وی، توجه مضاعف به وضعیت معیشتی و درمانی ایثارگران را ضروری خواند و گفت : توطئه های مختلف دشمنان علیه نظام اسلامی، حراست و پاسداری از اصول و ارزش های انقلاب، روحیه ی ایثار و مقاومت در جامعه را ضروری می سازد.
برکان گفت :رنجی که آزادگان درسالهای سخت اسارت کشیده اند با هیچ خدمتی جبران پذیر نیست.
وی،اهمیت خدمتگزاری برای آزادگان را بسیار ارزشمند خواند و اظهار داشت: بایدتاحد توان به این گروه فداکار و ایثارگر انقلاب اسلامی خدمات ارایه داد و مشکلات آنان را در اولویت گذاشت.
تهرام //7254/ 687 شماره 005 ساعت 20:07 تمام
۰ نفر