۱۶ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6179842
T T
۰ نفر
موفقیت های ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر منحصر به فرد است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/16 اجتماعی.مواد مخدر.مواد مخدر جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران به دلیل شرایط خاص جغرافیایی تاکنون هزینه های زیادی در راه مبارزه با مواد مخدر پرداخت کرده و به موفقیت های منحصر به فردی نیز دست یافته است.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، طه طاهری در دیدار با مسوولان مبارزه با مواد مخدر لهستان افزود: دو کشور ایران و لهستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر همکاری خوبی دارند و تهران همواره تلاش کرده است تجربیات موفق خود در مبارزه با مواد مخدر را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد.
وی تصریح کرد: بهره گیری مناسب از فرصت های ایجاد شده در روابط دو کشور در جهت مقابله با معضل مواد مخدر باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که ما می خواهیم روابط دو جانبه با لهستان را در همه زمینه ها ارتقا دهیم.
جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ایران محوری ترین عنصر در مبارزه با مواد مخدر در منطقه است و امروزه مبارزه با این معضل برای همه مسوولان کشور گامی برای پیشرفت و تعالی نظام است.
طاهری گفت: ایران مدعی جلوتر بودن نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی در زمینه های درمان و کاهش آسیب معتادان است و مزیت ایران در این زمینه، برخورداری از قانون جامع مبارزه با مواد مخدر و بازنگری هر ساله آن است.
وی با اشاره به برنامه های سند چشم انداز 20ساله، گفت: تا پایان این برنامه، 80 درصد معتادان کشور تحت درمان قرار می گیرد و از جمعیت معتادان نیز 20درصد کاسته می شود.
جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان به رغم حضور نیروهای ناتو اشاره کرد و افزود: تبادل مستمر اطلاعات از محورهای همکاری مشترک دو کشور است که باید به آن توجه شود.
پول سوخانک معاون مدیر امنیت عمومی وزارت کشور لهستان نیز در این دیدار گفت: باید به نتایج دیدارهای مشترک دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر با توجه به اهداف مثبت آن خوشبین بود.
وی با اشاره به تفاهم نامه مشترک ایران و لهستان در مبارزه با مواد مخدر، اظهار امیدواری کرد مفاد این تفاهم نامه به صورت کامل اجرایی شود.
شماره 021 ساعت 14:52 تمام
۰ نفر