۱۸ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6183758
T T
۰ نفر
شرکت کنندگان درهمایش تلاش برای ارتقای سلامت نظام اداری بر لزوم مبارزه با فساد تاکید کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/18 اجتماعی.قضایی.سازمان بازرسی کل کشور مسئولان نظارتی، اجرایی و اداری کشور در همایش تلاش برای ارتقای سلامت نظام اداری کشور با آگاهی از اهمیت پیشگیری از فساد اداری ، مالی و مبارزه با آن با صدور بیانیه ای بر لزوم مبارزه با فساد تاکید کردند.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، شرکت کنندگان در این همایش با پیروی از فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری که به موجب آن مبارزه جدی با فساد وبرخورد با مفسدین مورد تاکید قرار گرفته است، تاکید کردند همکاری مستمر بین دستگاه های نظارتی و مجری قانون و دادگستری در سطوح ملی وبین المللی ، مبارزه با فساد را تسهیل می کند.
در این بیانیه با تاکید بر این که مبارزه موثر با فساد یکی از شاخص های کارآمدی وسلامت نظام اداری کشور است تصریح شده است: فساد در بخش خصوصی اثرات مخربی داشته و درستکاری ملی را تضعیف می نماید و باعث تشدید فساد در بخش دولتی می شود. عدم مبارزه موثر با فساد نیز موجب تضعیف درستکاری و در نتیجه تزلزل ثبات اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی می شود.
دراین بیانیه از دولت، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام به جهت تصویب قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون ملل متحد برای مبارزه با فساد قدردانی شده است.
شرکت کنندگان در این همایش، اجرای مفاد کنوانسیون مبارزه با فساد اعم از اقدامات پیشگیرانه جرم انگاری واجرای قانون وهمکاری های بین المللی را مورد تاکید قرارداده و تاکید کردند تمامی تلاش های خود را در جهت مبارزه و پیشگیری موثر از فساد به صورت منسجم و یکپارچه بکار می گیرند.
در این بیانیه تدوین استراتژی جامع موثر برای مبارزه با فساد مورد تاکید قرار گرفت و از اتاق های بازرگانی وصنایع ومعادن ،اتحادیه های صنفی وکانون های تخصصی وحرفه ای خواسته شده ضمن همکاری لازم با بخش دولتی وعمومی، ساز وکارهای موثر را در ارتقای سلامت بخش خصوصی تدارک ببیند.
شرکت کنندگان در همایش ضمن درخواست برای تسریع در تصویب لایحه ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد، تصویب قانون مبارزه با پولشویی را قدمی موثر در راه مبارزه با فساد دانسته و اجرای دقیق آنرا خواستار شدند.
شماره 022 ساعت 13:31 تمام
۰ نفر